جامعة طيبة تُكمل استعدادها لانطلاق «موهبة الإثرائي 2025»
وينطلق البرنامج الأحد 29 يونيو 2025م، ويستمر 3 أسابيع، يتلقى خلالها المشاركون محتوى إثرائيّاً مكثفاً يجمع بين المعرفة النظرية والتطبيق العملي، ضمن بيئة تعليمية محفّزة، تهدف إلى تعزيز التفكير الناقد، وتنمية المهارات ودعم مسارات التميز العلمي للطلبة.
ويتضمن اليوم الأول من البرنامج اللقاء التعريفي، الذي يهدف لتوضيح السياسات العامة، وضوابط الأمن والسلامة، والجدول الزمني للطلبة وأولياء أمورهم، إضافة إلى التعارف مع أعضاء الفريق التنفيذي والمشاركة في أنشطة تمهيدية تفاعلية.
ويُعد تنفيذ البرنامج في جامعة طيبة امتداداً للشراكة الإستراتيجية مع «موهبة»، وتأكيداً على أهمية توفير بيئات تعليمية متقدمة تدعم الطلبة الموهوبين، وتمكّنهم من استثمار إمكاناتهم وتوجيهها نحو مستقبل أكاديمي ومهني واعد.
Taibah University has completed its preparations to welcome 80 talented male and female students as part of the "Mawhiba Academic Enrichment Program 2025," which is implemented by the King Abdulaziz and His Companions Foundation for Giftedness and Creativity in partnership with Taibah University. The aim is to develop students' abilities in advanced scientific fields and refine their research and creative skills in the fields of anatomy and physiology, medical and biological sciences, electrical engineering, data science, and artificial intelligence.
The program will kick off on Sunday, June 29, 2025, and will last for 3 weeks, during which participants will receive intensive enrichment content that combines theoretical knowledge and practical application within a stimulating educational environment. The goal is to enhance critical thinking, develop skills, and support pathways to scientific excellence for students.
The first day of the program includes an introductory meeting, which aims to clarify general policies, safety and security regulations, and the schedule for students and their parents, in addition to getting to know the executive team members and participating in interactive preliminary activities.
Implementing the program at Taibah University extends the strategic partnership with "Mawhiba" and reaffirms the importance of providing advanced educational environments that support gifted students and enable them to invest their potential and direct it towards a promising academic and professional future.