كشف الاتحاد الدولي لكرة القدم فيفا، اليوم (الخميس)، وفي حفل بهيج، التمائم الثلاث الرسمية لبطولة كأس العالم فيفا 2026 FIFA™، التي تُبرز كل منها الطابع المميز لإحدى الدول الثلاث المستضيفة، إذ تم تصميم كل من الموظ ™Maple (كندا)، والجغور ™Zayu (المكسيك)، والنسر الأمريكي ™Clutch (الولايات المتحدة) بعناية لتعكس ما تزخر به بلدانها من ثقافة غنية وتراث عريق وروح نابضة بالحياة، بحيث ترمز إلى ما تمتاز به كرة القدم من مظاهر الوحدة والتنوع والشغف.
وفي حديث لرئيس فيفا جياني إنفانتينو عن هذه المناسبة، نُشر على موقع الاتحاد الدولي لكرة القدم في الشبكة العنكبوتية، قال: «لقد اتَّسعت أُسرة بطولة 2026 وازدادت رونقاً وجمالاً من خلال انضمام التمائم Maple وZayu وClutch التي تعكس روح البهجة والحيوية والتآخي، شأنها في ذلك شأن بطولة كأس العالم FIFA نفسها».
وتابع: «تكتسب التمائم الثلاث مكانة مركزية في الأجواء الترفيهية المذهلة التي نعمل على خلقها لهذه النسخة التي ستكون علامة فارقة في تاريخ البطولة، إذ ستأسر قلوب الجماهير وتشعل فتيل الاحتفالات في جميع أنحاء أمريكا الشمالية وحول العالم ككل، إذ أتخيل منذ الآن رؤية صورها على قمصان الأطفال، كما تحضرني مشاهد مصافحتها لأساطير كرة القدم، وأتصورها كذلك تتألق في ألعاب الفيديو التي يخوضها الملايين بمختلف أنحاء العالم، وذلك في سابقة أخرى في تاريخ هذه البطولة».
وستكون التمائم الثلاث حاضرة في مختلف أنحاء الدول المضيفة، إذ ستُرحب بالعالم وتلهم المشجعين الشباب وتتفاعل مع أحداث النسخة الأولى في التاريخ التي تشهد مشاركة 48 منتخباً، إذ من المقرر أن تقام منافساتها خلال الفترة الممتدة من 11 يونيو إلى 19 يوليو، علماً أنه سيكون بوسع المشجعين شراء قمصان التمائم هنا وغيرها من المنتجات والسلع ذات الصلة.
فيفا يعلن التمائم الثلاث لكأس العالم 2026.. إنفانتينو: ستكون علامة فارقة في تاريخ البطولة
25 سبتمبر 2025 - 20:56
|
آخر تحديث 25 سبتمبر 2025 - 20:56
التمائم الثلاثة لكأس العالم 2026
تابع قناة عكاظ على الواتساب
صالح عابد الحربي (جدة) Saleh_Okaz@
The International Football Federation (FIFA) revealed today (Thursday), in a joyful ceremony, the three official mascots for the FIFA World Cup 2026™, each highlighting the unique character of one of the three host countries. The mascots – Maple™ (Canada), Zayu™ (Mexico), and Clutch™ (United States) – have been carefully designed to reflect the rich culture, ancient heritage, and vibrant spirit of their respective countries, symbolizing the unity, diversity, and passion that football embodies.
In a statement by FIFA President Gianni Infantino regarding this occasion, published on the FIFA website, he said: “The family of the 2026 tournament has expanded and become more vibrant and beautiful with the addition of the mascots Maple, Zayu, and Clutch, which reflect the spirit of joy, vitality, and brotherhood, just like the FIFA World Cup itself.”
He continued: “The three mascots will play a central role in the amazing entertainment atmosphere we are creating for this edition, which will be a landmark in the tournament's history, as they will capture the hearts of fans and ignite celebrations across North America and around the world. I can already imagine seeing their images on children's shirts, and I am reminded of scenes of them shaking hands with football legends, and I envision them shining in video games played by millions around the world, marking yet another first in the history of this tournament.”
The three mascots will be present throughout the host countries, welcoming the world, inspiring young fans, and engaging with the events of the first-ever edition in history featuring 48 teams, which is scheduled to take place from June 11 to July 19. Fans will be able to purchase mascot shirts and other related products and merchandise here and elsewhere.
In a statement by FIFA President Gianni Infantino regarding this occasion, published on the FIFA website, he said: “The family of the 2026 tournament has expanded and become more vibrant and beautiful with the addition of the mascots Maple, Zayu, and Clutch, which reflect the spirit of joy, vitality, and brotherhood, just like the FIFA World Cup itself.”
He continued: “The three mascots will play a central role in the amazing entertainment atmosphere we are creating for this edition, which will be a landmark in the tournament's history, as they will capture the hearts of fans and ignite celebrations across North America and around the world. I can already imagine seeing their images on children's shirts, and I am reminded of scenes of them shaking hands with football legends, and I envision them shining in video games played by millions around the world, marking yet another first in the history of this tournament.”
The three mascots will be present throughout the host countries, welcoming the world, inspiring young fans, and engaging with the events of the first-ever edition in history featuring 48 teams, which is scheduled to take place from June 11 to July 19. Fans will be able to purchase mascot shirts and other related products and merchandise here and elsewhere.