يعزز إطلاق سينومي سنترز الرائدة في تطوير وتشغيل وجهات أسلوب الحياة في المملكة العربية السعودية، علامة ويستفيلد العالمية في الدمام بالمنطقة الشرقية تجارة التجزئة والترفيه في السعودية بما يلبي متطلبات زوار المولات والمتسوقين على حدٍّ سواء.
إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
وعن أبرز التغييرات التي سيلمسها زوار المولات بعد إطلاق علامة ويستفيلد العالمية أوضح المدير الأول التجاري في سينومي سنترز إياد الدويسي، أنه سيتم دمج العلامتين التجاريتن العالمية والمحلية، كما أن إضافة ويستفيلد سيساهم في دمج قدراتها العالمية والخبرات الكبيرة لدى سينومي، إضافة الى توفير كافة احتياجات العائلة السعودية في المنطقة الشرقية.
إياد الدويسي.
وأضاف: تم اختيار مدينة الدمام لإطلاق العلامة التجارية العالمية ويستفيلد؛ نظراً لأن النخيل مول الدمام يعد أحد أفضل المولات لدى سينومي سنترز، إضافة إلى قوة البنى التحتية في المنطقة الشرقية ما يساهم في تطوير التجربة في المنطقة، مشيراً الى تنفيذ العديد من المشاريع الريادية الجديدة بالشراكة مع ويستفيلد تشمل إطلاق ويستفيلد الرياض وجدة العام القادم.
طارق عبدالله العقلا.
من جانبه أكد مدير الحسابات العالمية في قطاع التجزئة الفاخرة في سينومي سنتر طارق عبدالله العقلا لـ «عكاظ»: إن علامة ويستفيلد العالمية ستكون إضافة مميزة لمولات سينومي التي تعد من أكبر الشركات المطورة للقطاع التجاري في السعودية، وسينومي سيكون لها إضافة طبيعية على مستوى تجربة العميل من ناحية جودة المحلات التجارية الموجودة وإضافة الماركات الجديدة والجميلة، وسينومي رائدة في ذلك، إضافة إلى أن العمل مع ويستفيلد سيرقى لتطلعات المتسوقين.
جانب من إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
وقال: أبرز التغيرات التي سيلمسها الزوار بعد إطلاق علامة ويستفيلد العالمية تتضمن إطلاق علامات تجارية جديدة تدخل إلى السعودية لأول مرة، كما تم في ويستفيلد الدمام الذي شهد إطلاق 15 علامة تجارية عالمية جديدة، كما أن مولات سينومي ستكون مناطق جاذبة للعوائل، ولن تقتصر على التسوق، بل سيوجد داخلها مناطق للترفيه وأخرى للمطاعم والكافيهات والسينما بحيث تكون وجهة للعائلة تقضي في داخله وقتاً أطول، وتلبى جميع الاحتياجات. كما أن الشراكة مع ويستفيلد سيلاحظها الزوار من خلال الارتقاء بمستوى وجودة العلامات التجارية الموجودة في المول.
إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
وأضاف: ويستفيلد جدة الذي سيتم افتتاحة في الربع الثاني من العام القادم سيكون نقلة نوعية في سوق التجزئة في مدينة جدة كونه سيعزز تجربة العميل من ناحية التجربة والتصميم والأسماء الموجودة، والمول سيستقطب الماركات العالمية الفاخرة، كما خصص 25 %من مساحته للمطاعم والكافيهات بما يرقى لتطلعات العملاء وسيكون نقلة نوعية في مدينة جدة، وسيتم افتتاح ويستفيلد الرياض العام القادم، وسيشهد إطلاق علامة ويستفيلد في مولات عدة.
The launch of the leading Cinematic Centers in developing and operating lifestyle destinations in the Kingdom of Saudi Arabia enhances the global Westfield brand in Dammam in the Eastern Province, boosting retail and entertainment in Saudi Arabia to meet the needs of mall visitors and shoppers alike.
إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
Regarding the key changes that mall visitors will experience after the launch of the global Westfield brand, the Senior Commercial Director at Cinematic Centers, Iyad Al-Duwaisi, explained that the two brands, global and local, will be integrated. He added that the addition of Westfield will contribute to merging its global capabilities and the extensive expertise of Cinematic, in addition to providing all the needs of Saudi families in the Eastern Province.
طارق عبدالله العقلا.
He added: The city of Dammam was chosen to launch the global Westfield brand because Nakheel Mall in Dammam is one of the best malls for Cinematic Centers, in addition to the strong infrastructure in the Eastern Province, which contributes to enhancing the experience in the region. He pointed out that many new pioneering projects are being implemented in partnership with Westfield, including the launch of Westfield Riyadh and Jeddah next year.
إياد الدويسي.
For his part, the Global Accounts Director in the luxury retail sector at Cinematic Centers, Tariq Abdullah Al-Aqla, confirmed to "Okaz": The global Westfield brand will be a distinctive addition to Cinematic malls, which are among the largest companies developing the commercial sector in Saudi Arabia. Cinematic will naturally enhance the customer experience in terms of the quality of the stores available and the addition of new and beautiful brands, and Cinematic is a leader in that. Additionally, working with Westfield will elevate the expectations of shoppers.
جانب من إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
He stated: The most notable changes that visitors will experience after the launch of the global Westfield brand include the introduction of new brands entering Saudi Arabia for the first time, as seen in Westfield Dammam, which witnessed the launch of 15 new global brands. Cinematic malls will be attractive areas for families, and will not be limited to shopping; there will be areas for entertainment, restaurants, cafes, and cinemas, making it a destination where families can spend more time and meet all their needs. The partnership with Westfield will be noticeable to visitors through the elevation of the level and quality of the brands available in the mall.
إطلاق علامة ويستفيلد العالمية في الدمام.
He added: Westfield Jeddah, which will open in the second quarter of next year, will represent a qualitative leap in the retail market in the city of Jeddah, as it will enhance the customer experience in terms of experience, design, and the brands present. The mall will attract luxury global brands, and 25% of its space is allocated for restaurants and cafes, meeting customer expectations and marking a significant transformation in the city of Jeddah. Westfield Riyadh will also open next year, and the Westfield brand will be launched in several malls.