أعلن البنك السعودي الأول، أحد البنوك الرائدة في المملكة، عن حصوله على شهادة «المعيار العالمي في تجربة العملاء ICXS-2019»، وهي شهادة مرموقة صادرة عن المعهد البريطاني للمعايير (BSI)، ليكون أول بنك في المملكة يتوج بها. ويُبرز هذا الإنجاز المهم التزام «الأول» الراسخ بالتميز، وحرصه على تطبيق أعلى المعايير العالمية لتقديم تجارب رائدة لعملائه.
وتغطي الشهادة ممارسات تجارب العملاء ضمن عمليات إدارة الثروات والخدمات المصرفية للأفراد، والتي تولت قيادة مراحل الإعداد والتقييم بالتنسيق الوثيق مع باقي وحدات العمليات والفرق الداعمة في مختلف قطاعات البنك. ويؤكد هذا الاعتماد على جهوده المتواصلة لتعزيز جودة وأداء عملياته ورفع مستوى الكفاءة والاتساق والموثوقية.
كما تشكل هذه الشهادة عنصرًا مهمًا ضمن إستراتيجية البنك الخاصة بتجربة العملاء، وتعكس استثماراته المستمرة للارتقاء بمعايير الخدمات، تماشيًا مع رؤية السعودية 2030.
وبهذه المناسبة، علّقت الرئيس التنفيذي للعمليات لدى الأول غادة الجربوع: «نفخر بحصول البنك على شهادة المعيار العالمي في تجربة العملاء ICXS-2019 من المعهد البريطاني للمعايير، إذ يعكس هذا الاعتماد التزامنا بتقديم تجارب مميزة للعملاء، وترسيخ ثقافة التميّز التشغيلي عبر كافة عمليات البنك. كما يأتي هذا الإنجاز نتيجةً للجهود الدؤوبة والتعاون المثمر بين فرق عمليات إدارة الثروات والخدمات المصرفية للأفراد وبقية إدارات البنك، ويعزز مكانتنا في القطاع المالي، ويدعم أهدافنا بما يتوائم مع رؤية السعودية 2030».
وتمثل هذه الشهادة محطة بارزة في جهود «الأول» للارتقاء بتجربة العميل وتعزيز كفاءة عملياته. كما تؤكد حرص البنك على تقديم خدمات موثوقة بمعايير عالية الجودة، ومواصلة دوره في دعم مستهدفات رؤية السعودية 2030.
The Saudi First Bank, one of the leading banks in the Kingdom, has announced that it has received the "International Standard for Customer Experience ICXS-2019" certification, a prestigious certificate issued by the British Standards Institute (BSI), making it the first bank in the Kingdom to achieve this recognition. This significant achievement highlights the bank's steadfast commitment to excellence and its dedication to applying the highest global standards to provide pioneering experiences for its customers.
The certification covers customer experience practices within wealth management and personal banking operations, which led the preparation and evaluation phases in close coordination with other operational units and supporting teams across various sectors of the bank. This accreditation affirms its ongoing efforts to enhance the quality and performance of its operations and to elevate the level of efficiency, consistency, and reliability.
This certification also represents an important element of the bank's customer experience strategy, reflecting its continuous investments to raise service standards in line with Saudi Vision 2030.
On this occasion, the Chief Operating Officer of the bank, Ghada Al-Jarbooa, commented: "We are proud that the bank has received the International Standard for Customer Experience ICXS-2019 certification from the British Standards Institute, as this accreditation reflects our commitment to providing exceptional experiences for our customers and establishing a culture of operational excellence across all bank operations. This achievement is also the result of the diligent efforts and fruitful collaboration between the wealth management and personal banking operations teams and other departments of the bank, enhancing our position in the financial sector and supporting our goals in alignment with Saudi Vision 2030."
This certification represents a significant milestone in the bank's efforts to elevate the customer experience and enhance the efficiency of its operations. It also confirms the bank's commitment to providing reliable services with high-quality standards and continuing its role in supporting the objectives of Saudi Vision 2030.