تسبب الغضب الجماهيري في إعلان مجلس إدارة شركة النادي الأهلي التراجع عن فكرة اعتماد التصميم الجديد للهوية البصرية للنادي، الذي تم اعتماده رسمياً في الهيئة السعودية للملكية الفكرية، كما تم عرضه في سماء محافظة جدة أثناء مسيرة الفريق الاحتفالية بتحقيق دوري أبطال آسيا للنخبة في الرابع من مايو الجاري.
وأعلن النادي الأهلي مساء اليوم عبر بيان صحفي عن تنفيذ خطة إستراتيجية شاملة لتحديث الهوية المؤسسية والبصرية للنادي، تشمل مشروع تطوير شعار جديد للنادي، وطرح تصويت للجماهير عبر موقع النادي للمشاركة في اختيار التصميم الجديد للشعار.
وأكد النادي أن هذه الخطوة تُجسد توجهه المؤسسي والطموح نحو التميز محلياً ودولياً، ومواصلة تنفيذ إستراتيجيته لتحديث هويته المؤسسية والبصرية، في مشروع شامل ينطلق ضمن مسار «تحولي طموح» أُطلق في نوفمبر 2024.
وأشار إلى أن المشروع يستهدف تجديد الصورة الذهنية وتعزيز أدوات الهوية بما يعكس طموحات النادي نحو الريادة، ويأتي متماشياً مع قرار وزارة التجارة القاضي بمنع استخدام شعار الدولة الرسمي «السيفين والنخلة» في الأنشطة التجارية.
وأوضح الأهلي أنه أسند المشروع لشركات محلية وعالمية متخصصة في تطوير الهوية، واستعرض عبر مراحل متعددة تصاميم ختامية خضعت لدراسات دقيقة، إلا أن أياً منها لم يحظَ بموافقة اللجنة المختصة في النادي، ما أدى إلى إعادة التقييم وفتح الباب من جديد لمشاركة جماهير النادي في صياغة هوية تعبّر عن تاريخه ورؤيته المستقبلية.
وشدد النادي على أن اختيار الهوية الجديدة لن يكون مجرد شعار، بل سيمثل مرآة للقيم والتطلعات، مؤكداً أن التصميم النهائي سيُعلن خلال الأسابيع القادمة، بعد جمع الملاحظات وفتح باب التصويت الجماهيري عبر الموقع الإلكتروني.
واعتبر الأهلي هذه الخطوة مبادرة نوعية على مستوى الأندية الرياضية في المملكة، مؤكداً أنها تعكس إيمانه العميق بأهمية مشاركة جماهيره في رسم ملامح المستقبل.
تسبب في موجة غضب بين أنصار النادي
الأهلي يتراجع بأمر جماهيره.. شعاره الجديد بـ «التصويت»
28 مايو 2025 - 22:45
|
آخر تحديث 28 مايو 2025 - 22:45
تابع قناة عكاظ على الواتساب
عمر عبدالعزيز (جدة)
The public outrage led the board of directors of Al Ahly Club to retract the idea of adopting the new design for the club's visual identity, which was officially approved by the Saudi Authority for Intellectual Property and was showcased in the skies of Jeddah during the team's celebratory parade for winning the AFC Champions League on May 4th.
Al Ahly Club announced this evening through a press release that it will implement a comprehensive strategic plan to update the club's institutional and visual identity, which includes a project to develop a new logo for the club and a poll for fans on the club's website to participate in choosing the new logo design.
The club confirmed that this step embodies its institutional direction and ambition towards excellence both locally and internationally, and continues to implement its strategy to update its institutional and visual identity, in a comprehensive project that is part of the "Ambitious Transformation" initiative launched in November 2024.
It pointed out that the project aims to renew the mental image and enhance the identity tools to reflect the club's aspirations towards leadership, and it aligns with the Ministry of Commerce's decision to prohibit the use of the official state logo "the two swords and the palm tree" in commercial activities.
Al Ahly clarified that it has entrusted the project to specialized local and international companies in identity development, and has presented through multiple phases final designs that underwent thorough studies; however, none of them received approval from the club's specialized committee, leading to a reassessment and reopening the door for the club's fans to participate in shaping an identity that reflects its history and future vision.
The club emphasized that the selection of the new identity will not be just a logo, but will represent a mirror of its values and aspirations, confirming that the final design will be announced in the coming weeks after gathering feedback and opening the door for public voting through the website.
Al Ahly considered this step a qualitative initiative at the level of sports clubs in the Kingdom, affirming that it reflects its deep belief in the importance of involving its fans in shaping the future.
Al Ahly Club announced this evening through a press release that it will implement a comprehensive strategic plan to update the club's institutional and visual identity, which includes a project to develop a new logo for the club and a poll for fans on the club's website to participate in choosing the new logo design.
The club confirmed that this step embodies its institutional direction and ambition towards excellence both locally and internationally, and continues to implement its strategy to update its institutional and visual identity, in a comprehensive project that is part of the "Ambitious Transformation" initiative launched in November 2024.
It pointed out that the project aims to renew the mental image and enhance the identity tools to reflect the club's aspirations towards leadership, and it aligns with the Ministry of Commerce's decision to prohibit the use of the official state logo "the two swords and the palm tree" in commercial activities.
Al Ahly clarified that it has entrusted the project to specialized local and international companies in identity development, and has presented through multiple phases final designs that underwent thorough studies; however, none of them received approval from the club's specialized committee, leading to a reassessment and reopening the door for the club's fans to participate in shaping an identity that reflects its history and future vision.
The club emphasized that the selection of the new identity will not be just a logo, but will represent a mirror of its values and aspirations, confirming that the final design will be announced in the coming weeks after gathering feedback and opening the door for public voting through the website.
Al Ahly considered this step a qualitative initiative at the level of sports clubs in the Kingdom, affirming that it reflects its deep belief in the importance of involving its fans in shaping the future.