رصدت وزارة الحج والعمرة مخالفات على سبع شركات عمرة؛ تمثلت في قصور تقديم خدمات النقل وفقاً لما هو متفق عليه في البرامج المعتمدة، وباشرت الوزارة اتخاذ الإجراءات النظامية بحق الشركات المخالفة، وأوقفت نشاطها وتسييل ضماناتها البنكية لصالح تغطية تكاليف توفير خدمات النقل البديلة للمعتمرين المتضررين، بما يضمن استمرار تقديم الخدمة وفق المستويات المعتمدة.
وأكّدت وزارة الحج حرصها على ضمان حصول ضيوف الرحمن على حقوقهم كاملة، وتقديم الخدمات لهم وفق أعلى معايير الجودة والاحترافية، وعدم التهاون مع أي تقصير أو إخلال بالالتزامات التعاقدية تجاه المعتمرين.
ودعت الوزارة جميع شركات ومؤسسات العمرة إلى ضرورة الالتزام التام بالضوابط والتعليمات المعتمدة، وتقديم الخدمات وفق البرامج الزمنية المحددة، بما يُسهم في تعزيز جودة الخدمات وتحقيق رضا وراحة المعتمرين والزوار خلال فترة إقامتهم في المملكة.
إيقاف 7 شركات عمرة وتسييل ضماناتها البنكية لقصورها في خدمات النقل
18 يونيو 2025 - 03:37
|
آخر تحديث 18 يونيو 2025 - 03:37
وزارة الحج والعمرة
تابع قناة عكاظ على الواتساب
«عكاظ» (جدة) okaz_online@
The Ministry of Hajj and Umrah has detected violations by seven Umrah companies, which were related to shortcomings in providing transportation services as agreed upon in the approved programs. The ministry has initiated legal actions against the violating companies, suspended their activities, and liquidated their bank guarantees to cover the costs of providing alternative transportation services for the affected pilgrims, ensuring the continuation of service at the approved levels.
The Ministry of Hajj emphasized its commitment to ensuring that the guests of Allah receive their full rights and that services are provided to them according to the highest standards of quality and professionalism, without any leniency towards any shortcomings or breaches of contractual obligations towards the pilgrims.
The ministry urged all Umrah companies and institutions to fully comply with the approved regulations and instructions, and to provide services according to the specified timelines, which contributes to enhancing service quality and achieving the satisfaction and comfort of pilgrims and visitors during their stay in the Kingdom.
The Ministry of Hajj emphasized its commitment to ensuring that the guests of Allah receive their full rights and that services are provided to them according to the highest standards of quality and professionalism, without any leniency towards any shortcomings or breaches of contractual obligations towards the pilgrims.
The ministry urged all Umrah companies and institutions to fully comply with the approved regulations and instructions, and to provide services according to the specified timelines, which contributes to enhancing service quality and achieving the satisfaction and comfort of pilgrims and visitors during their stay in the Kingdom.
