أطلق مركز مشاريع البنية التحتية بمنطقة الرياض، أمس (الإثنين)، برنامج «إشعارات بدء الأعمال»، وهي خدمة تلقائية يتم من خلالها إبلاغ السكان وأصحاب الأعمال عبر رسائل نصية عند وجود أعمال بنية تحتية في الشوارع الداخلية المحيطة بهم، لاطلاعهم المسبق على أي أعمال قد تؤثر على الحركة المرورية أو الخدمات الأساسية، والتخطيط المبكر واختيار طرق بديلة عند الحاجة.
وتتضمن الرسائل النصية اسم الموقع المتأثر بالأعمال ومعلوماته، ونوع الأعمال المنفذة (مثل: الطرق، المياه، الكهرباء، والاتصالات)، إضافة إلى المدة المتوقعة لانتهاء الأعمال، ما يسهم في تعزيز الشفافية وتوفير معلومات دقيقة وموثوقة، إضافة إلى تقليل الشكاوى والاستفسارات عبر تزويد السكان بالمعلومات بشكل استباقي.
وتأتي الخدمة امتداداً لجهود المركز في تقديم حلول رقمية واستثمار التقنيات نحو تعزيز جودة الحياة، وزيادة رضا المواطنين والمقيمين والزوار في أعمال مشاريع البنية التحتية بالمنطقة.
«إشعارات» لإبلاغ سكان الرياض بالمشاريع المحيطة بهم
16 يونيو 2025 - 16:24
|
آخر تحديث 16 يونيو 2025 - 16:24
الرياض
تابع قناة عكاظ على الواتساب
بدرية آل عمر (الرياض) bdoo_202@
The Infrastructure Projects Center in the Riyadh region launched the "Business Start Notifications" program yesterday (Monday), which is an automated service that informs residents and business owners via text messages when there are infrastructure works in the surrounding internal streets. This allows them to be informed in advance about any works that may affect traffic flow or essential services, enabling early planning and the selection of alternative routes when necessary.
The text messages include the name of the site affected by the works and its details, the type of works being carried out (such as: roads, water, electricity, and communications), in addition to the expected duration for the completion of the works. This contributes to enhancing transparency and providing accurate and reliable information, as well as reducing complaints and inquiries by proactively supplying residents with information.
This service comes as an extension of the center's efforts to provide digital solutions and invest in technologies to enhance the quality of life, and to increase the satisfaction of citizens, residents, and visitors regarding infrastructure projects in the region.
The text messages include the name of the site affected by the works and its details, the type of works being carried out (such as: roads, water, electricity, and communications), in addition to the expected duration for the completion of the works. This contributes to enhancing transparency and providing accurate and reliable information, as well as reducing complaints and inquiries by proactively supplying residents with information.
This service comes as an extension of the center's efforts to provide digital solutions and invest in technologies to enhance the quality of life, and to increase the satisfaction of citizens, residents, and visitors regarding infrastructure projects in the region.