في خطوة إستراتيجية تمثل تقاطعًا بين الرياضة وأسلوب الحياة العصري، أعلنت نسكافيه «قهوة باردة» توقيع اتفاقية رعاية مع نادي الهلال السعودي، أحد أبرز الأندية في المملكة العربية السعودية، وتمتد هذه الشراكة لثلاثة مواسم رياضية ابتداءً من الموسم الحالي.
تستند أهمية هذه الشراكة إلى التقاء علامتين تمتلك كل منهما قاعدة جماهيرية ضخمة: نسكافيه (قهوة باردة) التي تحظى بحب الملايين من مستهلكي القهوة، تحت شعار «بكيفي» ونادي الهلال الذي يُجسد حالة شغف كروي في المملكة والمنطقة العربية تحت شعار «مع اللي بكيفهم». تأتي هذه الشراكة بوحي من الطموح المشترك للطرفين لإلهام الشباب السعودي لاتباع شغفهم.
وقد وقّع الاتفاقية من جانب شركة «نستله العربية السعودية» روبير الحلو، الرئيس التنفيذي للشركة، فيما مثّل نادي الهلال السعودي ستيف كالزادا، الرئيس التنفيذي للنادي.
وبموجب الاتفاقية؛ حصلت «نسكافيه قهوة باردة» على حقوق حصرية في قطاع مشروبات القهوة الجاهزة مع نادي الهلال، مما يفتح آفاقًا واسعة للتفاعل مع الجماهير عبر حملات تسويقية مبتكرة.
وقال روبير الحلو، الرئيس التنفيذي لشركة نستله العربية السعودية: «الهلال ليس مجرد نادٍ، بل هو حركة ملهمة لملايين الشباب في المنطقة، وتعكس هذه الشراكة التزام نستله العربية السعودية ببناء روابط حقيقية داخل الثقافات المحلية من خلال أحدث ابتكاراتنا – نسكافيه (قهوة باردة) و ُيعد نادي الهلال الفريق المثالي لتحقيق هذا التواصل».
وأبدى الرئيس التنفيذي لشركة نادي الهلال السيد «ستيف كالزادا» عن سعادته بالشراكة مع «نسكافيه»، العلامة التجارية التابعة لشركة «نستله»، والتي تتماشى مع طموحات الهلال في التوسّع الدولي، والشراكة مع أفضل الشركات العالمية متعددة الجنسيات، بالإضافة إلى مواصلة الشراكة مع أكبر الشركات في المملكة العربية السعودية. وأضاف كالزادا: «مع نسكافيه، نستضيف واحدة من أكبر الشركات في العالم ضمن قائمة رعاتنا. علاوة على ذلك، نواصل تقديم منتجات عالية الجودة ومبتكرة لجمهورنا الشاب. أنا واثق من أن هذه الشراكة ستحقق نجاحًا باهرًا، وستكون مرجعًا يُحتذى به في المستقبل».
وخلال المواسم الثلاثة المقبلة، ستطلق نسكافيه «قهوة باردة» ونادي الهلال مجموعة من المبادرات المشتركة، تتضمن محتوى رقميا حصريا، وتفاعلات يقودها اللاعبون، ومشاركات خلال المباريات تمزج بين ثقافة القهوة وحماس كرة القدم، وقد ُصممت هذه الحملات بهدف رئيسي وهو تمكين الشباب من الشعور بالتقدير، والانتماء، والحماس المتجدد.
وبهذه الشراكة، تتلاقى قيم الهلال المرتكزة على التميز والابتكار، مع رؤية «نسكافيه» التي تشجع على التجديد واتخاذ المسار الخاص، مما يعزز من قيمة هذه الشراكة ويجعلها أكثر من مجرد اتفاق تجاري – بل منصة لتجارب جماهيرية ملهمة.
In a strategic move that represents a convergence between sports and modern lifestyle, Nescafé "Cold Coffee" announced the signing of a sponsorship agreement with Al Hilal Saudi Club, one of the most prominent clubs in the Kingdom of Saudi Arabia. This partnership extends for three sports seasons starting from the current season.
The significance of this partnership lies in the meeting of two brands, each with a massive fan base: Nescafé (Cold Coffee), which is loved by millions of coffee consumers under the slogan "My Way," and Al Hilal Club, which embodies a football passion in the Kingdom and the Arab region under the slogan "With Those Who Understand Them." This partnership is inspired by the shared ambition of both parties to inspire Saudi youth to follow their passions.
The agreement was signed on behalf of "Nestlé Arabia" by Robert Halou, the CEO of the company, while Al Hilal Saudi Club was represented by Steve Kalzada, the club's CEO.
Under the agreement, "Nescafé Cold Coffee" obtained exclusive rights in the ready-to-drink coffee sector with Al Hilal, opening wide horizons for interaction with fans through innovative marketing campaigns.
Robert Halou, CEO of Nestlé Arabia, stated: "Al Hilal is not just a club; it is an inspiring movement for millions of youth in the region. This partnership reflects Nestlé Arabia's commitment to building real connections within local cultures through our latest innovations – Nescafé (Cold Coffee) – and Al Hilal is the ideal team to achieve this communication."
Steve Kalzada, the CEO of Al Hilal Club, expressed his happiness with the partnership with "Nescafé," the brand affiliated with "Nestlé," which aligns with Al Hilal's ambitions for international expansion and partnerships with the best multinational companies, in addition to continuing partnerships with the largest companies in the Kingdom of Saudi Arabia. Kalzada added: "With Nescafé, we host one of the largest companies in the world among our sponsors. Moreover, we continue to provide high-quality and innovative products to our young audience. I am confident that this partnership will achieve remarkable success and will serve as a benchmark for the future."
Over the next three seasons, Nescafé "Cold Coffee" and Al Hilal will launch a series of joint initiatives, including exclusive digital content, player-led interactions, and match-day engagements that blend coffee culture with the excitement of football. These campaigns are designed with a primary goal of empowering youth to feel valued, a sense of belonging, and renewed enthusiasm.
With this partnership, the values of Al Hilal, centered on excellence and innovation, converge with Nescafé's vision that encourages renewal and taking one's own path, enhancing the value of this partnership and making it more than just a commercial agreement – but a platform for inspiring fan experiences.