في زمننا الحالي، لم يعد اختيار اسم المولود مسألة عائلية بسيطة أو قرارا عفويا بين أسماء شائعة. بل تحول الأمر إلى خدمة فاخرة تقدمها تايلور همفري، وهي امرأة من سان فرانسيسكو، تخصصت في تسمية الأطفال بمقابل يصل إلى 30 ألف دولار.
وكالة التسمية الفاخرة
تشغل همفري (37 عاما) وكالة متخصصة في تسمية الأطفال تعتمد على استبيانات دقيقة، وجداول بيانات، وباقات خدمات متعددة تبدأ من 200 دولار وحتى 30 ألف دولار للخدمات الفاخرة. وبدأت مشوارها قبل أكثر من عقد، واليوم تُعد من أبرز أسماء الصناعة، إذ ساعدت في تسمية أكثر من 500 طفل.
كيف تختار الأسماء؟
لا تعتمد همفري على كتب الأسماء التقليدية، بل تستعين بمعلومات عن العائلة، وجلسات عصف ذهني، واستشارات مع الأزواج، بهدف ابتكار أسماء فريدة تناسب الشخصية وتحقق توازنا بين الحداثة والعمق. غالبا ما تتلقى طلبات خاصة، مثل أن يكون الاسم غير شائع لكنه أنيق، وقوي بدون غلو، أو حديث دون أن يفقد قيمته.
أبعاد نفسية واجتماعية
تتعدى مهماتها التسمية فقط، إذ تتدخل أحيانا لحل خلافات بين الأزواج بشأن الاسم، أو تهدئة قلق الوالدين الذين يخشون تأثير الاسم على مستقبل طفلهم. وتكشف حالات طارئة اضطرتها إلى إيقاف كل شيء لمساعدة عميل في اختيار الاسم المناسب.
ردود فعل ساخرة
رغم نجاحها، لم تسلم من الانتقادات والسخرية عبر الإنترنت، إذ أصبحت هدفا للنكات. وتقر همفري بأنها تجد ذلك محرجا لكنها تتقبل الأمر بروح دعابة، مؤكدة أنها تستمتع بوظيفتها الفريدة.
سوق مزدهرة
مع ازدياد الطلب على خدماتها، تثبت همفري أن الأسماء ليست مجرد كلمات بل علامة هوية ذات قيمة عالية، يتهافت عليها العملاء الباحثون عن التفرد لذويهم.
In our current time, choosing a baby name is no longer a simple family matter or a spontaneous decision among common names. Instead, it has turned into a luxury service offered by Taylor Humphrey, a woman from San Francisco, who specializes in naming children for a fee that can reach up to $30,000.
The Luxury Naming Agency
Humphrey (37 years old) runs an agency specialized in naming children that relies on detailed surveys, spreadsheets, and multiple service packages starting from $200 up to $30,000 for luxury services. She began her journey over a decade ago, and today she is considered one of the leading names in the industry, having helped name more than 500 children.
How Does She Choose Names?
Humphrey does not rely on traditional name books; instead, she uses information about the family, brainstorming sessions, and consultations with couples, aiming to create unique names that fit the personality and strike a balance between modernity and depth. She often receives special requests, such as names that are uncommon yet elegant, strong without being excessive, or modern without losing their value.
Psychological and Social Dimensions
Her tasks go beyond just naming; she sometimes intervenes to resolve disputes between couples over the name or to calm the anxiety of parents who fear the name's impact on their child's future. There are urgent cases that have forced her to stop everything to help a client choose the right name.
Mocking Reactions
Despite her success, she has not escaped criticism and ridicule online, as she has become the target of jokes. Humphrey admits that she finds this embarrassing, but she accepts it with a sense of humor, affirming that she enjoys her unique job.
A Thriving Market
With the increasing demand for her services, Humphrey proves that names are not just words but a high-value identity marker that clients are eager to seek for their loved ones.