شهدت الساعات الأخيرة ظهور عبارة جديدة اجتاحت وسائل التواصل الاجتماعي، ولكنها كانت مختلفة تماماً عن أي موجة عابرة في وسائل التواصل، إذ اختصت هذه المرة بأندية كرة القدم التي تسابقت على المشاركة في «ترند» شهد مشاركة واسعة من كبار الأندية في أوروبا.
وانتشرت عبارة «Don't worry, we've updated the»bio بين الأوساط الرياضية بشكل كبير، وهي تعني أنه تم تغيير التعريف الخاص بحساب النادي، وكانت البداية عبر فريق كريستال بالاس الإنجليزي الذي حقق رقماً قياسياً في تاريخ النادي بالاستمرار لـ 19 مباراة دون خسارة، وظل طوال تلك الفكرة يكتب منشوراً على حساباته في وسائل التواصل عقب كل مباراة يشير من خلاله إلى تحديث التعريف الخاص بالنادي وزيادة عدد المباريات التي لم يخسر فيها النادي، قبل أن تتوقف تلك السلسلة بالخسارة أمام إيفرتون بنتيجة (2-1) الأحد الماضي، لتبدأ بعدها حسابات عدد من الأندية في استخدام ذات العبارة واستعراض منجزاتها، ومن بينها إشبيلية الإسباني والمنتخب الجزائري وبايرن ميونخ الألماني وموناكو الفرنسي وتشلسي الإنجليزي.
قبل أن تدخل الأندية السعودية على الخط بداية بنادي النصر الذي كتب «في قمة جدول الترتيب» في إشارة إلى أنه سيبقي هذه العبارة كتعريف لحساب النادي طوال فترة بقاء الفريق متصدرا لفرق دوري روشن السعودي، تلاه الهلال بكتابة عبارة «أنت تعرف جيداً من نكون» والأهلي بعبارة «أبطال دوري أبطال آسيا للنخبة والسوبر السعودي» والاتحاد بعبارة «الاتحاد.. الإرث الذي يتحدث عن نفسه» وتسابقت أندية سعودية أخرى لاستعراض أبرز ما يميزها عبر عبارة قصيرة.
«حدثنا البايو» يغزو العالم.. وحسابات الأندية السعودية تتسابق على المشاركة
8 أكتوبر 2025 - 09:59
|
آخر تحديث 8 أكتوبر 2025 - 09:59
تابع قناة عكاظ على الواتساب
عمر عبدالعزيز (جدة)
In the last few hours, a new phrase has emerged that has swept across social media, but it was completely different from any fleeting trend on these platforms, as this time it specifically involved football clubs that raced to participate in a "trend" that saw wide participation from major clubs in Europe.
The phrase "Don't worry, we've updated the bio" has spread significantly among sports circles, meaning that the club's account description has been changed. It all started with the English team Crystal Palace, which achieved a record in the club's history by remaining unbeaten for 19 matches. Throughout this period, they posted on their social media accounts after each match, indicating the update to the club's description and the increasing number of matches the club had not lost, before that streak ended with a loss to Everton (2-1) last Sunday. Following this, several clubs began using the same phrase to showcase their achievements, including Sevilla from Spain, the Algerian national team, Bayern Munich from Germany, AS Monaco from France, and Chelsea from England.
Then, Saudi clubs joined in, starting with Al-Nassr, which wrote "At the top of the standings," indicating that it would keep this phrase as the club's account description for as long as the team remained at the top of the Roshan Saudi League. This was followed by Al-Hilal, which wrote "You know well who we are," Al-Ahli with "Champions of the AFC Champions League and the Saudi Super Cup," and Al-Ittihad with "Al-Ittihad... the legacy that speaks for itself." Other Saudi clubs also raced to showcase their highlights through short phrases.
The phrase "Don't worry, we've updated the bio" has spread significantly among sports circles, meaning that the club's account description has been changed. It all started with the English team Crystal Palace, which achieved a record in the club's history by remaining unbeaten for 19 matches. Throughout this period, they posted on their social media accounts after each match, indicating the update to the club's description and the increasing number of matches the club had not lost, before that streak ended with a loss to Everton (2-1) last Sunday. Following this, several clubs began using the same phrase to showcase their achievements, including Sevilla from Spain, the Algerian national team, Bayern Munich from Germany, AS Monaco from France, and Chelsea from England.
Then, Saudi clubs joined in, starting with Al-Nassr, which wrote "At the top of the standings," indicating that it would keep this phrase as the club's account description for as long as the team remained at the top of the Roshan Saudi League. This was followed by Al-Hilal, which wrote "You know well who we are," Al-Ahli with "Champions of the AFC Champions League and the Saudi Super Cup," and Al-Ittihad with "Al-Ittihad... the legacy that speaks for itself." Other Saudi clubs also raced to showcase their highlights through short phrases.