أزالت إدارة النادي الأهلي الشعار القديم تمهيداً لوضع «الجديد» الذي سيتم الكشف عنه في حفل رسمي، وذلك مساء الأربعاء القادم الموافق 3 يوليو، بحضور عدد من الشخصيات الإدارية والرياضية والإعلامية. ويأتي هذا الحدث المرتقب في إطار سعي إدارة النادي لتجديد الهوية البصرية وتعزيز الصورة المؤسسية للنادي، تماشياً مع رؤيته المستقبلية وتطلعات جماهيره العريضة.
وبحسب المعلومات، من المقرر أن تتخلل الحفل فقرات تعريفية تعكس مسيرة النادي وتطور شعاره منذ تأسيسه، وصولاً إلى النسخة الجديدة التي تم العمل عليها خلال الأشهر الماضية.
يذكر أن مجلس شركة النادي الأهلي كان قد أعلن في الـ28 من مايو الماضي طرح تصويت للجماهير لاختيار الشعار الجديد للنادي من بين 5 تصاميم مقترحة. وأوضح الأهلي أنه أسند المشروع لشركات محلية وعالمية متخصصة في تطوير الهوية، واستعرض عبر مراحل متعددة تصاميم ختامية خضعت لدراسات دقيقة، إلا أن أياً منها لم يحظَ بموافقة اللجنة المختصة في النادي، ما أدى إلى إعادة التقييم وفتح الباب من جديد لمشاركة جماهير النادي في صياغة هوية تعبّر عن تاريخه ورؤيته المستقبلية.
وشدد النادي على أن اختيار الهوية الجديدة لن يكون مجرد شعار، بل سيمثل مرآة للقيم والتطلعات، واعتبر الأهلي هذه الخطوة مبادرة نوعية على مستوى الأندية الرياضية في المملكة، مؤكداً أنها تعكس إيمانه العميق بأهمية مشاركة جماهيره في رسم ملامح المستقبل.
إزالة شعار الأهلي القديم وإعلان «الجديد».. الأربعاء القادم
27 يونيو 2025 - 17:44
|
آخر تحديث 27 يونيو 2025 - 17:44
تابع قناة عكاظ على الواتساب
رشيد الهاشمي (جدة) rasheedhashmi@
The Al-Ahly Club management has removed the old logo in preparation for the unveiling of the "new" one, which will be revealed at an official ceremony on the upcoming Wednesday, July 3, in the presence of several administrative, sports, and media figures. This anticipated event comes as part of the club management's efforts to renew the visual identity and enhance the institutional image of the club, in line with its future vision and the aspirations of its wide fan base.
According to the information, the ceremony is set to include introductory segments that reflect the club's journey and the evolution of its logo since its establishment, leading up to the new version that has been worked on over the past months.
It is worth noting that the board of the Al-Ahly Club Company announced on May 28 that it would hold a vote for fans to choose the new club logo from among five proposed designs. Al-Ahly clarified that it entrusted the project to local and international companies specialized in identity development, and showcased through multiple stages final designs that underwent thorough studies; however, none of them received the approval of the club's specialized committee, which led to a reevaluation and reopening the door for the club's fans to participate in shaping an identity that reflects its history and future vision.
The club emphasized that the selection of the new identity will not just be a logo, but will represent a reflection of its values and aspirations. Al-Ahly considered this step a qualitative initiative at the level of sports clubs in the Kingdom, affirming that it reflects its deep belief in the importance of involving its fans in shaping the features of the future.
According to the information, the ceremony is set to include introductory segments that reflect the club's journey and the evolution of its logo since its establishment, leading up to the new version that has been worked on over the past months.
It is worth noting that the board of the Al-Ahly Club Company announced on May 28 that it would hold a vote for fans to choose the new club logo from among five proposed designs. Al-Ahly clarified that it entrusted the project to local and international companies specialized in identity development, and showcased through multiple stages final designs that underwent thorough studies; however, none of them received the approval of the club's specialized committee, which led to a reevaluation and reopening the door for the club's fans to participate in shaping an identity that reflects its history and future vision.
The club emphasized that the selection of the new identity will not just be a logo, but will represent a reflection of its values and aspirations. Al-Ahly considered this step a qualitative initiative at the level of sports clubs in the Kingdom, affirming that it reflects its deep belief in the importance of involving its fans in shaping the features of the future.