يضع أمير منطقة حائل الأمير عبدالعزيز بن سعد بن عبدالعزيز، ملف القبول الجامعي في مقدمة اهتماماته التنموية، باعتباره ركيزة أساسية في صناعة المستقبل، وضمانًا لاستدامة التنمية في المنطقة.
ويحرص الأمير عبدالعزيز على متابعة مؤشرات القبول الجامعي بشكل دوري، حيث يتلقى تقارير تفصيلية عن نسب الاستيعاب في جامعة حائل، لضمان توفر المقاعد لجميع خريجي وخريجات الثانوية العامة في المنطقة. ويأتي ذلك في إطار اهتمامه بتكريس العدالة التعليمية وإتاحة الفرص الأكاديمية لأبناء المنطقة دون استثناء.
وتحظى جامعة حائل بمكانة استراتيجية في رؤية أمير المنطقة، إذ ينظر إليها كحاضنة أساسية للكفاءات المحلية، وشريك رئيسي في بناء القدرات البشرية المواكبة لمتطلبات سوق العمل. ومن هذا المنطلق يركز على أن تكون التخصصات المطروحة متوائمة مع احتياجات القطاعات الواعدة، مثل الطاقة المتجددة، والسياحة، واللوجستيات، والتقنية، بما يساهم في إعداد جيل مؤهل للمشاركة في المشاريع الوطنية الكبرى.
ويمثل هذا الحرص انعكاسًا لرؤية شمولية تتجاوز الأرقام والنسب إلى صناعة مستقبل تعليمي متكامل، يجعل من حائل بيئة جاذبة للتعلم والتطوير، ويؤكد على أن التعليم الجامعي ليس مجرد مرحلة دراسية، بل استثمار طويل الأمد في الإنسان والتنمية.
The Prince of Hail, Prince Abdulaziz bin Saad bin Abdulaziz, places the university admission file at the forefront of his developmental interests, considering it a fundamental pillar in shaping the future and ensuring the sustainability of development in the region.
Prince Abdulaziz is keen on regularly monitoring university admission indicators, as he receives detailed reports on the enrollment rates at the University of Hail, to ensure that seats are available for all male and female high school graduates in the region. This is part of his commitment to establishing educational equity and providing academic opportunities for the children of the region without exception.
The University of Hail holds a strategic position in the Prince's vision, as it is viewed as a fundamental incubator for local talents and a key partner in building human capacities that meet the demands of the labor market. From this standpoint, he focuses on ensuring that the offered specializations align with the needs of promising sectors, such as renewable energy, tourism, logistics, and technology, contributing to the preparation of a qualified generation to participate in major national projects.
This commitment reflects a comprehensive vision that goes beyond numbers and percentages to create an integrated educational future, making Hail an attractive environment for learning and development, and emphasizing that university education is not merely a stage of study but a long-term investment in people and development.