أطلقت المؤسسة العامة للتدريب التقني والمهني حملتها الإعلامية الثالثة تحت شعار «ندرّب ونقرّب»، والتي تهدف إلى إبراز الأثر الواقعي للتدريب التقني والمهني في تمكين الشباب والفتيات، وتعزيز حضور القدرات الوطنية في سوق العمل، وترسيخ قناعة المجتمع بأهمية التدريب كمسار واعد لمهن المستقبل.
وتأتي هذه الحملة ضمن مبادرات برنامج تنمية القدرات البشرية أحد برامج تحقيق رؤية السعودية 2030، حيث تركز على نقل الصورة من مرحلة الإقناع إلى الإثبات، عبر قصص نجاح ملهمة لخريجين وخريجات، وشراكات نوعية مع قطاع الأعمال، تُظهر كيف أصبح التدريب التقني خيارًا موثوقًا للتوظيف، وأداة فعالة للابتكار ودفع عجلة التنمية.
وتبرز الحملة مكانة التدريب التقني والمهني كخيار رئيسي للشباب والفتيات الطامحين إلى مستقبل مهني مشرق، من خلال تسليط الضوء على التخصصات النوعية التي تواكب مشاريع المملكة الكبرى، في مجالات مثل الطاقة المتجددة، والأمن السيبراني، والصناعة، والترفيه وصناعة الفعاليات، والروبوتات والأتمتة الصناعية.
يذكر أن المؤسسة العامة للتدريب التقني والمهني واصلت توسعها النوعي خلال الفترة الماضية، إذ بلغ عدد منشآتها التدريبية 314 منشأة في مختلف مناطق المملكة، وتقدم 615 تخصصًا وبرنامجًا تدريبيًا نوعيًا، فيما يزيد عدد المتدربين والمتدربات على 336 ألفًا، ما يسهم في إعداد قدرات وطنية منافسة عالميًا، ودعم مستهدفات التنمية وتحقيق الرؤية الطموحة.
The Technical and Vocational Training Corporation has launched its third media campaign under the slogan "We Train and We Bring Closer," which aims to highlight the real impact of technical and vocational training in empowering young men and women, enhancing the presence of national capabilities in the labor market, and establishing the community's conviction of the importance of training as a promising pathway for future professions.
This campaign is part of the Human Capacity Development Program initiatives, one of the programs aimed at achieving Saudi Vision 2030. It focuses on shifting the narrative from persuasion to proof, through inspiring success stories of graduates, and quality partnerships with the business sector, demonstrating how technical training has become a reliable option for employment and an effective tool for innovation and driving development.
The campaign highlights the status of technical and vocational training as a primary choice for young men and women aspiring to a bright professional future, by shedding light on specialized fields that align with the Kingdom's major projects, in areas such as renewable energy, cybersecurity, industry, entertainment and event production, robotics, and industrial automation.
It is worth mentioning that the Technical and Vocational Training Corporation has continued its qualitative expansion in the past period, as the number of its training facilities reached 314 across various regions of the Kingdom, offering 615 specialized and qualitative training programs, while the number of trainees exceeds 336,000, contributing to the preparation of nationally competitive capabilities and supporting development targets to achieve the ambitious vision.