يواصل كرنفال بريدة للتمور إبراز مبادرات وطنية نوعية تعكس التقاء الأصالة بالابتكار، وشاركت شركة «سواني» - إحدى شركات صندوق الاستثمارات العامة- بصفتها أحد رعاة الكرنفال من خلال إطلاق مشروعها الريادي في تطوير منتجات حليب الإبل وإعادة تقديمها برؤية حديثة.
وتُعد «نوق» العلامة التجارية التي أطلقتها «سواني» ترجمة عملية لهذه الرؤية، وتقدم حليب الإبل في صورة عصرية تراعي متطلبات المستهلك الحديث، وفي الوقت ذاته تحافظ على القيمة التراثية والثقافية لهذا المورد الذي شكّل غذاءً أساسيًا لأبناء الجزيرة العربية عبر التاريخ.
ويأتي هذا الاستثمار ليجسد نموذجًا وطنيًا بارزًا في الصناعات التحويلية التي توظف موارد البيئة المحلية، بما يتماشى مع مستهدفات رؤية المملكة 2030 في التنويع الاقتصادي وتحقيق التنمية المستدامة، ولا يقتصر على كونه منتجًا غذائيًا صحّيًا فحسب، بل يتجاوز ذلك ليكون رمزًا للاعتزاز بالإرث وإحيائه بطرق مبتكرة.
وتسهم مبادرات «سواني» من خلال علامتها «نوق» في فتح آفاق أوسع للتعريف بالمنتج السعودي الأصيل، وتعزيز حضوره في الأسواق المحلية والعالمية، جامعًا بين القيمة الغذائية العالية والعمق التاريخي، ضمن الجهود الوطنية الرامية إلى دعم الصناعات الغذائية واستثمار الموروث المحلي في بناء منتجات حديثة تسهم في تعزيز مكانة المملكة الاقتصادية عالميًا.
تعيد إحياء إرث حليب الإبل برؤية عصرية
«سواني».. استثمار سعودي بارز في الصناعات التحويلية
23 أغسطس 2025 - 20:49
|
آخر تحديث 23 أغسطس 2025 - 20:49
تابع قناة عكاظ على الواتساب
«عكاظ» (بريدة)
The Buraidah Date Festival continues to showcase quality national initiatives that reflect the meeting of authenticity and innovation. The company "Suwani" - one of the Public Investment Fund companies - participated as one of the sponsors of the festival by launching its pioneering project in developing camel milk products and reintroducing them with a modern vision.
"Nuq" is the brand launched by "Suwani," representing a practical translation of this vision. It offers camel milk in a contemporary form that meets the demands of the modern consumer while preserving the heritage and cultural value of this resource, which has been a staple food for the people of the Arabian Peninsula throughout history.
This investment embodies a prominent national model in the manufacturing industries that utilize local environmental resources, aligning with the objectives of Saudi Vision 2030 in economic diversification and achieving sustainable development. It is not only a healthy food product but also transcends that to become a symbol of pride in heritage and its revival in innovative ways.
Suwani's initiatives through its brand "Nuq" contribute to opening broader horizons for introducing the authentic Saudi product and enhancing its presence in local and global markets, combining high nutritional value with historical depth, as part of national efforts aimed at supporting the food industries and investing in local heritage to build modern products that contribute to enhancing the Kingdom's economic status globally.
"Nuq" is the brand launched by "Suwani," representing a practical translation of this vision. It offers camel milk in a contemporary form that meets the demands of the modern consumer while preserving the heritage and cultural value of this resource, which has been a staple food for the people of the Arabian Peninsula throughout history.
This investment embodies a prominent national model in the manufacturing industries that utilize local environmental resources, aligning with the objectives of Saudi Vision 2030 in economic diversification and achieving sustainable development. It is not only a healthy food product but also transcends that to become a symbol of pride in heritage and its revival in innovative ways.
Suwani's initiatives through its brand "Nuq" contribute to opening broader horizons for introducing the authentic Saudi product and enhancing its presence in local and global markets, combining high nutritional value with historical depth, as part of national efforts aimed at supporting the food industries and investing in local heritage to build modern products that contribute to enhancing the Kingdom's economic status globally.