أعلنت شركة يونيشارم الخليج للصناعات الصحية المحدودة عن إطلاق مبادرة نوعية، هي الأولى من نوعها في قطاع الصناعات الصحية على مستوى المنطقة، وذلك عبر احتفالها الرسمي بـ«يوم الأب» في دول مجلس التعاون الخليجي، تحت رعاية علامتها التجارية الرائدة في مجال حفاظات الأطفال «بيبي جوي».
وتأتي هذه الخطوة في إطار التزام الشركة بقيم الأسرة وتعزيز مكانة الأب، في وقت تشهد فيه المجتمعات الخليجية تطوراً ثقافياً متسارعاً يبرز فيه دور الأب بشكل متزايد، كشريك فاعل في تربية الأبناء، وبناء الأسرة.
وشهدت الحملة تفاعلاً واسعاً بفضل الشراكة الإبداعية مع الأغنية الشهيرة «يا طيب القلب» للفنان السعودي الشهير عبد المجيد عبد الله، التي أضفت بُعداً إنسانياً وعاطفياً على الرسالة، وجسّدت ملامح الأبوة بما تحمله من مشاعر الحب والاحتواء والعطاء غير المحدود، فيما تأتي هذه المبادرة انسجاماً مع رسالة الشركة في دعم القيم الإنسانية والاجتماعية، وتأكيداً على دور العلامات التجارية الوطنية في مواكبة التغيرات المجتمعية وتعزيز الروابط الأسرية.
وضمن سياق الاحتفال بيوم الأب الموافق للخامس عشر من يونيو كل عام، تبرز «بيبي جوي»، العلامة التجارية الأولى في منطقة الخليج في حفاظات الأطفال، والتي تتميز بكونها رمزاً للجودة العالية والابتكار في مجال العناية بالطفل، والعلامة الداعمة لرحلة الأبوة والأمومة العاطفية، فمن خلال رعايتها الرسمية للحدث، نجحت في تسليط الضوء على «الآباء» في المجتمعات الخليجية، وتكريم عطائهم بصيغة مؤثرة وقريبة من القلب.
والجدير بالذكر، تُعزز «يونيشارم» مكانتها بهذه المبادرة الإنسانية، في كونها شركة رائدة تسعى إلى تجسيد القيم العائلية في جوهر استراتيجيتها، والإسهام بفاعلية في دعم التوجهات المجتمعية التي تُعلي من دور الأسرة، وتُعتبر مُشاركتها في «يوم الأب» خطوة متقدمة نحو ترسيخ نموذج جديد من التفاعل الإنساني والمسؤولية الاجتماعية في قطاع أعمال الصناعات الصحية.
نبذة عن الشركة | تأسست شركة يونيشارم الخليج للصناعات الصحية المحدودة عام 1992، وتتخذ من المدينة الصناعية الثانية في مدينة الرياض مقراً لإدارتها ومصانعها، وتملك الشركة الأم «يونيشارم اليابانية»، التي تأسست عام 1961، الحصة الأكبر من أسهمها، وتعمل في أكثر من 80 دولة، محتلة الصدارة في العديد منها بفضل جودة منتجاتها.
وتُنتج الشركة علامات تجارية بارزة مثل «بيبي جوي» للعناية بالطفل، و«سوفي» للعناية الصحية النسائية، و«ليفري» للعناية بكبار السن، بالإضافة إلى مجموعة متنوعة من المنتجات الورقية، وتُوزع منتجاتها عبر 14 مركز توزيع داخل المملكة العربية السعودية، وتُصدرها لأكثر من 27 دولة في الخليج ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
Unicharm Gulf Limited has announced the launch of a unique initiative, the first of its kind in the health industries sector in the region, through its official celebration of "Father's Day" in the Gulf Cooperation Council countries, under the sponsorship of its leading brand in the field of baby diapers, "Baby Joy".
This step comes as part of the company's commitment to family values and enhancing the father's role, at a time when Gulf societies are witnessing rapid cultural development that increasingly highlights the father's role as an active partner in raising children and building the family.
The campaign witnessed wide interaction thanks to the creative partnership with the famous song "Ya Tayeb Al-Qalb" by the renowned Saudi artist Abdul Majid Abdullah, which added a human and emotional dimension to the message, embodying the features of fatherhood with feelings of love, nurturing, and unlimited giving. This initiative aligns with the company's message of supporting human and social values, and emphasizes the role of national brands in keeping pace with societal changes and strengthening family ties.
In the context of celebrating Father's Day, which falls on June 15 each year, "Baby Joy" stands out as the leading brand in the Gulf region for baby diapers, known for being a symbol of high quality and innovation in child care, and as a brand that supports the emotional journey of fatherhood and motherhood. Through its official sponsorship of the event, it succeeded in highlighting "fathers" in Gulf societies and honoring their contributions in a touching and heartfelt manner.
It is worth noting that Unicharm enhances its position with this humanitarian initiative, as a leading company that seeks to embody family values at the core of its strategy, and to actively contribute to supporting societal trends that elevate the role of the family. Its participation in "Father's Day" is a progressive step towards establishing a new model of human interaction and social responsibility in the health industries sector.
About the company | Unicharm Gulf Limited was established in 1992 and is headquartered in the Second Industrial City in Riyadh, with its management and factories located there. The parent company, "Unicharm Japan," which was founded in 1961, holds the majority of its shares and operates in more than 80 countries, leading in many of them thanks to the quality of its products.
The company produces prominent brands such as "Baby Joy" for child care, "Sofy" for women's health care, and "Lifree" for elderly care, in addition to a variety of paper products. Its products are distributed through 14 distribution centers within the Kingdom of Saudi Arabia and exported to more than 27 countries in the Gulf, the Middle East, and North Africa.