بعد مسيرة فنية مشتركة امتدت لسنوات بين الفنانة مي عمر والمخرج محمد سامي، أعلنت مي انفصالها الفني عنه بشكل رسمي، في خطوة وُصفت بأنها مغامرة جديدة لاختبار استقلالها الفني بعد نجاحات لافتة حققها الثنائي معاً في أعمال تركت حضوراً قوياً على الشاشة.
ويأتي هذا القرار -وفق ما نقلته مصادر فنية- بعد أن قررت مي خوض موسم رمضان 2026 بعمل درامي جديد بعنوان «السّت موناليزا»، من إنتاج مجموعة مختلفة وإخراج مخرجة شابة، لتبدأ فصلاً جديداً من مسيرتها بعيداً عن بصمة سامي الإخراجية التي طبعت معظم تجاربها السابقة مثل «لؤلؤ» و«الفتوة» و«نسل الأغراب».
وأكدت مي عمر في تصريحاتها أنها تسعى لتقديم شخصية درامية مختلفة تُبرز طاقتها التمثيلية بعيداً عن تأثير الشراكة الزوجية التي كثيراً ما ربط الجمهور بينها وبين نجاح أعمالها السابقة، مؤكدة أن الانفصال الفني لا يعني نهاية العلاقة الإنسانية أو المهنية بشكل قاطع.
ويرى مراقبون أن هذه الخطوة تمثل اختباراً حقيقياً لمكانة مي عمر في المنافسة الرمضانية القادمة، خصوصاً في ظل الزخم الدرامي المتوقع، وأن قدرتها على كسب الرهان ستتحدد وفق مستوى النص، والرؤية الإخراجية الجديدة، ومدى قبول الجمهور تجربتها المستقلة.
After a joint artistic journey that spanned years between artist Mai Omar and director Mohamed Sami, Mai officially announced her artistic separation from him, in a move described as a new adventure to test her artistic independence following the remarkable successes the duo achieved together in works that left a strong presence on screen.
This decision comes - according to what artistic sources reported - after Mai decided to participate in the Ramadan 2026 season with a new dramatic work titled "The Six Mona Lisa," produced by a different group and directed by a young female director, marking the beginning of a new chapter in her career away from Sami's directorial imprint that has characterized most of her previous experiences such as "Lulu," "The Fattah," and "Nesl Al-Aghrab."
Mai Omar confirmed in her statements that she seeks to present a different dramatic character that highlights her acting energy away from the influence of the marital partnership that the audience often associated with the success of her previous works, emphasizing that the artistic separation does not mean the end of the human or professional relationship in an absolute sense.
Observers believe that this step represents a true test of Mai Omar's status in the upcoming Ramadan competition, especially in light of the expected dramatic momentum, and that her ability to win the bet will be determined by the quality of the script, the new directorial vision, and the extent to which the audience accepts her independent experience.