أشاد الاتحاد الآسيوي لكرة القدم بالنتائج البارزة لحملة التغيير البصري التي نفذت خلال العام الماضي، وشملت إطلاق شعارات وهوية جديدة لمسابقات الأندية القارية، إلى جانب تحديث الهوية المؤسسية للاتحاد.
وترأس الاجتماع الثالث للجنة التسويق الذي عُقد افتراضياً نائب الرئيس عبدالله ناصر الجنيبي، مؤكداً أن الهوية الجديدة عززت حضور الاتحاد بصورة عصرية ومهنية، وساهمت في تقوية العلاقة مع الشركاء والمجتمع الكروي في آسيا. وأشار إلى أن الاتحاد بقيادة رئيسه الشيخ سلمان بن إبراهيم آل خليفة دخل مرحلة جديدة من التطوير والتقدم.
وسجلت بطولات الاتحاد الآسيوي قفزات نوعية، إذ ارتفع عدد الرعاة بنسبة 83% بين موسمي 2023–2024 و2024–2025، فيما حقق نهائي دوري أبطال آسيا النخبة في جدة 2025 رقماً قياسياً بـ62 نشاطاً تسويقياً، مع 258 مليون مشاهدة بزيادة 48% عن الموسم السابق، وإجمالي وصول بلغ 910.9 مليون متابع.
كما شهدت التصفيات الآسيوية المؤهلة لكأس العالم FIFA 2026 نمواً كبيراً، إذ بُثت في 132 دولة وإقليماً، وبلغت المشاهدات 763.5 مليون بنسبة زيادة 155%، مع إجمالي وصول 3.3 مليار متابع بارتفاع 222%.
واطلعت اللجنة أيضاً على تقرير حول المناقصة المزمع طرحها لبيع الحقوق التسويقية والتجارية للفترة 2029 – 2036، مؤكدة أن هذه الإنجازات تمثل مرحلة تاريخية لكرة القدم الآسيوية.
الاتحاد الآسيوي: نهائي بطولة «النخبة» بجدة حطم الأرقام
24 أغسطس 2025 - 23:06
|
آخر تحديث 24 أغسطس 2025 - 23:06
تابع قناة عكاظ على الواتساب
رشيد الهاشمي (جدة)
The Asian Football Confederation praised the outstanding results of the visual change campaign implemented over the past year, which included the launch of new logos and identity for continental club competitions, along with an update of the federation's corporate identity.
The third meeting of the marketing committee, held virtually, was chaired by Vice President Abdullah Nasser Al Junaibi, who confirmed that the new identity has enhanced the federation's presence in a modern and professional manner, and has contributed to strengthening the relationship with partners and the football community in Asia. He noted that the federation, led by its president Sheikh Salman bin Ibrahim Al Khalifa, has entered a new phase of development and progress.
The AFC tournaments recorded significant leaps, with the number of sponsors increasing by 83% between the 2023–2024 and 2024–2025 seasons, while the final of the AFC Champions League in Jeddah 2025 achieved a record number of 62 marketing activities, with 258 million views, an increase of 48% from the previous season, and a total reach of 910.9 million followers.
The Asian qualifiers for the FIFA World Cup 2026 also witnessed significant growth, being broadcast in 132 countries and regions, with views reaching 763.5 million, an increase of 155%, and a total reach of 3.3 billion followers, up 222%.
The committee also reviewed a report on the upcoming tender for selling marketing and commercial rights for the period 2029 – 2036, confirming that these achievements represent a historic phase for Asian football.
The third meeting of the marketing committee, held virtually, was chaired by Vice President Abdullah Nasser Al Junaibi, who confirmed that the new identity has enhanced the federation's presence in a modern and professional manner, and has contributed to strengthening the relationship with partners and the football community in Asia. He noted that the federation, led by its president Sheikh Salman bin Ibrahim Al Khalifa, has entered a new phase of development and progress.
The AFC tournaments recorded significant leaps, with the number of sponsors increasing by 83% between the 2023–2024 and 2024–2025 seasons, while the final of the AFC Champions League in Jeddah 2025 achieved a record number of 62 marketing activities, with 258 million views, an increase of 48% from the previous season, and a total reach of 910.9 million followers.
The Asian qualifiers for the FIFA World Cup 2026 also witnessed significant growth, being broadcast in 132 countries and regions, with views reaching 763.5 million, an increase of 155%, and a total reach of 3.3 billion followers, up 222%.
The committee also reviewed a report on the upcoming tender for selling marketing and commercial rights for the period 2029 – 2036, confirming that these achievements represent a historic phase for Asian football.