تحت رعاية وزير الداخلية الأمير عبدالعزيز بن سعود بن نايف بن عبدالعزيز، دشّن مدير الأمن العام الفريق محمد بن عبدالله البسامي، اليوم، خدمات محفظة لوحات المركبات الرقمية عبر منصة وزارة الداخلية الإلكترونية «أبشر»، وذلك في مبنى المديرية العامة للأمن العام بالرياض.
وتضمنت الخدمات إنشاء محفظة رقمية للوحات، وإضافة لوحة من مركبة إلى المحفظة، وإضافة لوحة من مركبة مسقطة إلى المحفظة، وتسجيل لوحة من المحفظة على المركبة، وإزالة لوحة من المحفظة بتسجيلها على مركبة أو إسقاط اللوحة، وإضافة لوحة مشتراة من المزاد في المحفظة.
يذكر أن خدمات محفظة اللوحات متاحة فقط للوحات المسجّلة على مركبات مالك المحفظة، أو اللوحات التي فاز بها في مزاد اللوحات الإلكتروني الذي تطرحه الإدارة العامة للمرور.
ويأتي تدشين هذه الخدمات في إطار جهود وزارة الداخلية لتعزيز التحول الرقمي، والارتقاء بالخدمات الحكومية الإلكترونية، بما يسهم في رفع مستوى رضا المستفيدين من مواطنين ومقيمين وزوّار، من خلال توفير خدمات مؤتمتة دون الحاجة إلى مراجعة مقار قطاعات الوزارة.
Under the patronage of the Minister of Interior, Prince Abdulaziz bin Saud bin Naif bin Abdulaziz, the Director of Public Security, Lieutenant General Mohammed bin Abdullah Al-Bassami, today launched the digital vehicle plate wallet services via the Ministry of Interior's electronic platform "Absher," at the General Directorate of Public Security building in Riyadh.
The services included creating a digital wallet for plates, adding a plate from a vehicle to the wallet, adding a plate from a canceled vehicle to the wallet, registering a plate from the wallet to the vehicle, removing a plate from the wallet by registering it to a vehicle or canceling the plate, and adding a purchased plate from the auction to the wallet.
It is worth noting that the plate wallet services are only available for plates registered on the vehicles of the wallet owner, or plates won in the electronic plate auction conducted by the General Directorate of Traffic.
The launch of these services comes as part of the Ministry of Interior's efforts to enhance digital transformation and improve electronic government services, contributing to increasing the satisfaction level of beneficiaries, including citizens, residents, and visitors, by providing automated services without the need to visit the ministry's sector offices.