امتدادًا لمسؤوليتها الاجتماعية، جددت شركة «ميرك» في السعودية شراكتها مع جمعية طب الإنجاب وعلم الأجنة (SRME) لإطلاق حملتها التوعوية للسنة الثانية تحت شعار «قُرّة عيني»، بهدف تصحيح المفاهيم الخاطئة وتقديم الدعم المعرفي والنفسي للأسر الراغبة في الإنجاب.
وتأتي هذه المبادرة انسجامًا مع رؤية المملكة لتعزيز الصحة الإنجابية، والحد من الأمراض الوراثية، ورفع جودة حياة المجتمع، عبر أبحاث تسهم في تطوير الرعاية الصحية على مستوى المملكة.
وفي هذه المناسبة، أكد مثنى عمرو، المدير التنفيذي لشركة «ميرك» في السعودية، أن تجديد الشراكة يعكس الأثر العميق والمثمر للحملة في العام الماضي، سواء في رفع مستوى الوعي المجتمعي أو تحفيز الأزواج على طلب الاستشارة الطبية المبكرة. وأوضح أن حملة «قُرّة عيني»، صُممت بعناية لتقديم التثقيف الطبي بأسلوب سلس ومباشر وسهل الفهم، وبطرق مبتكرة وفعّالة تصل إلى أوسع شريحة ممكنة من المجتمع. وأضاف أن «ميرك» تواصل التزامها الثابت بالمساهمة بشكل فعّال وحيوي في تعزيز قطاع الرعاية الصحية والأدوية، ودعم الحلول المتقدمة والمبتكرة التي ترتقي بجودة حياة المجتمع في المملكة.
من جانبه، أوضح الدكتور حمد الصفيان، رئيس جمعية طب الإنجاب وعلم الأجنة، أن المبادرة تجمع بين التثقيف الصحي والدعم الاجتماعي، مشيرًا إلى أن الجمعية لاحظت تغيّرًا ملموسًا في وعي المجتمع ومبادرتهم لمناقشة خيارات علاج تأخر الإنجاب، ما أسهم في تعزيز فرص التدخل المبكر وتخفيف الضغوط النفسية التي يواجهها الأزواج.
وتستهدف الحملة توسيع نطاق تأثيرها عبر منصات التواصل الاجتماعي، وسلسلة بودكاست تستضيف خلالها الأطباء المتخصصين في طب المساعدة على الإنجاب، لتقديم معلومات موثوقة حول خيارات علاج تأخر الإنجاب، نسب نجاح التلقيح الصناعي، وأحدث تقنيات المساعدة على الإنجاب (ART). كما تشمل الحملة فعاليات ميدانية في مركز النخيل التجاري بالرياض يوم 7 نوفمبر، ومول العرب بجدة يوم 21 نوفمبر، لتصحيح المفاهيم الشائعة وتثقيف الأسر السعودية حول أفضل الحلول المناسبة.
وتُعد شركة «ميرك» رائدة عالميًا في مجالات الرعاية الصحية، التكنولوجيا وعلوم الحياة، وتسعى إلى إحداث أثر إيجابي في حياة الملايين، من خلال تحسين استدامة الحياة اليومية للفرد واستقراره النفسي، واكتشاف تقنيات مبتكرة لعلاج الأمراض الأكثر تحديًا، والاستفادة من الذكاء الاصطناعي والأجهزة الحديثة لتحقيق تقدم علمي وتقني مستمر.
Continuing its social responsibility, Merck in Saudi Arabia has renewed its partnership with the Society for Reproductive Medicine and Embryology (SRME) to launch its awareness campaign for the second year under the slogan "My Eye's Delight," aimed at correcting misconceptions and providing knowledge and psychological support to families wishing to conceive.
This initiative aligns with the Kingdom's vision to enhance reproductive health, reduce genetic diseases, and improve the quality of life in the community, through research that contributes to the development of healthcare across the Kingdom.
On this occasion, Muthanna Amro, the Executive Director of Merck in Saudi Arabia, confirmed that renewing the partnership reflects the deep and fruitful impact of the campaign last year, both in raising community awareness and encouraging couples to seek early medical consultation. He explained that the "My Eye's Delight" campaign is carefully designed to provide medical education in a smooth, direct, and easy-to-understand manner, using innovative and effective methods that reach the widest possible segment of society. He added that Merck continues its steadfast commitment to actively and vibrantly contribute to enhancing the healthcare and pharmaceutical sector, and to support advanced and innovative solutions that elevate the quality of life in the Kingdom.
For his part, Dr. Hamad Al-Sufyan, President of the Society for Reproductive Medicine and Embryology, explained that the initiative combines health education and social support, noting that the society has observed a tangible change in community awareness and their initiative to discuss options for treating infertility, which has contributed to enhancing opportunities for early intervention and alleviating the psychological pressures faced by couples.
The campaign aims to expand its impact through social media platforms and a series of podcasts featuring specialized doctors in reproductive assistance, providing reliable information about options for treating infertility, success rates of in vitro fertilization, and the latest assisted reproductive technologies (ART). The campaign also includes field events at the Nakheel Mall in Riyadh on November 7, and Mall of Arabia in Jeddah on November 21, to correct common misconceptions and educate Saudi families about the best suitable solutions.
Merck is a global leader in healthcare, technology, and life sciences, striving to make a positive impact on the lives of millions by improving the sustainability of daily life for individuals and their psychological stability, discovering innovative techniques to treat the most challenging diseases, and leveraging artificial intelligence and modern devices to achieve continuous scientific and technological advancement.