أطلقت وزارة العدل خدمات مركز الترجمة الموحد ضمن منصة تقاضي الإلكترونية؛ بهدف إدارة جميع طلبات وعمليات الترجمة القضائية من بداية استقبال الطلبات وحتى تنفيذها، بما يضمن سرعة الإنجاز، ورفع جودة المخرجات، وتحقيق التكامل مع مسار القضايا في المنصة.
وتسهم الخدمات في أتمتة إجراءات استقبال طلبات الترجمة المقدمة من المستفيدين عبر صحيفة الدعوى أو من الدائرة القضائية، وإدارة هذه الطلبات وتنسيقها بين المترجمين داخل المركز، إلى جانب أتمتة عمليات الإشراف ومتابعة حالة التنفيذ، وتنظيم العمليات التشغيلية لمركز الترجمة الموحد من خلال النظام.
كما تمكن هذه الخدمات من متابعة حالة الطلبات خطوة بخطوة عبر منصة تقاضي، وتدعم تنفيذ العمليات التشغيلية للمركز بكفاءة وفاعلية؛ بما يسهم في تحسين جودة الخدمات العدلية وتسريع إجراءات التقاضي.
The Ministry of Justice has launched the Unified Translation Center services within the electronic litigation platform, aimed at managing all requests and processes for judicial translation from the initial receipt of requests to their execution, ensuring speed of completion, enhancing the quality of outputs, and achieving integration with the litigation pathway on the platform.
The services contribute to automating the procedures for receiving translation requests submitted by beneficiaries through the lawsuit document or from the judicial circuit, managing these requests, and coordinating them among translators within the center, in addition to automating supervision processes and monitoring the status of execution, and organizing the operational processes of the Unified Translation Center through the system.
These services also enable tracking the status of requests step by step via the litigation platform and support the efficient and effective execution of the center's operational processes, contributing to improving the quality of judicial services and speeding up litigation procedures.