أتاح الدليل التنظيمي لمدارس التعليم العام تكليف موظفة الخدمات في مدارس الطفولة المبكرة بمساعدة معلمة رياض الأطفال فقط في الجوانب غير التعليمية.
وتضمن الدليل أن المديرة في مدارس الطفولة المبكرة تكلف من تراها من إداريات المدرسة بالأعمال والمهمات المتعلقة بالنواحي الإدارية والتقنية المنظمة للعمل داخل المدرسة، وفي حال وجود برنامج الدمج في المدارس تضاف عاملة خدمات لكل مدرسة. ويكلف الموجه الطلابي غير المتخصص بتدريس 6 حصص أسبوعياً في مجال تخصصه الذي تم تعيينه عليه لسد الاحتياج التعليمي عند الحاجة، على أن يكلف المعلم بنصاب مخفض للقيام بمهمات الموجه الطلابي في المدارس التي يقل عدد طلابها عن 75 طالباً.
وأجاز الدليل، عند الحاجة، لمدير المدرسة تكليف من يراه مناسباً من وفر شاغلي الوظائف التعليمية أو الإدارية بالمدرسة بمهمات الموجه الطلابي - الموجه الصحي - أمين مصادر التعلم.. وغيرهم من التشكيلات المدرسية، بما لا يخل بعملهم الأساس، وذلك في حال عدم انطباق المعيارية العددية على المدرسة، وفي حال وجود احتياج تطبق إجراءات وضوابط تكليف شاغلي الوظائف التعليمية على من يتقدم بطلب العودة للعمل كمدير - وكيل ممن تم إنهاء تكليفه لأي سبب من أسباب التسرب لمدة تزيد على فصل دراسي ويتم الاعفاء من النصاب التعليمي لشاغل الوظيفة التعليمية المكلف للعمل ضمن التشكيلات المدرسية وفقاً للمعيارية العددية المخصصة، وعند الحاجة لسد الاحتياج التعليمي يكلف بالتدريس وفق تخصصه ومرحلة مؤهله حسب الخطة الدراسية والأدلة المعتمدة، وفي حالة عدم استحقاق المدرسة لرائد نشاط يتولى وكيل المدرسة التخطيط للنشاط الطلابي، وفي المدارس التي لا تستحق وكيلاً يتولى مدير المدرسة التخطيط للنشاط الطلابي، ويشترط لتزويد المدرسة المستحقة بأمين مصادر تعلم وفقاً للتشكيل المدرسي توفر مكتبة أو مركز مصادر تعلم، وفي حال عدم توفر ذلك يمكن التكليف الجزئي لأحد المعلمين للقيام بمهمات أمين مصادر التعلم، على أن يمنح من يكلف بعمل الموجه الصحي من المعلمين تخفيضاً من نصاب الحصص الأسبوعي المقرر له، بحيث لا يقل نصابه عن 8 حصص أسبوعية، ويكلف أحد معلمي مادة العلوم (ابتدائي - متوسط) بمهمة محضر مختبر للمدارس التي لا تستحق محضر مختبر وفق التشكيل المدرسي، ويكلف في المرحلة الثانوية أحد المعلمين في التخصصات التالية: (علوم / أحياء / كيمياء / فيزياء/ علم الأرض)، على أن تكون الأفضلية لمن يكون حاصلاً على مؤهل دبلوم محضري المختبرات المدرسية، وفي حال عدم استحقاق المدرسة لمسجل المعلومات والسكرتارية يقوم المساعد الإداري بمهماتهما، وفي حال عدم استحقاق المدرسة للمساعد الإداري يقوم وكيل المدرسة بمهماته.
The organizational guide for public education schools allowed the assignment of a services employee in early childhood schools to assist the kindergarten teacher only in non-educational aspects.
The guide stipulated that the principal in early childhood schools assigns whoever she sees fit among the school's administrative staff to tasks and duties related to the administrative and technical aspects organized for work within the school. In the case of an inclusion program in schools, a services worker is added to each school. The non-specialized student counselor is assigned to teach 6 classes per week in their area of specialization for which they were appointed to meet educational needs when necessary, provided that the teacher is assigned a reduced workload to perform the duties of the student counselor in schools with fewer than 75 students.
The guide permitted, when necessary, the school principal to assign whoever they deem appropriate from the holders of educational or administrative positions at the school to the tasks of the student counselor - health counselor - learning resources coordinator... and others from the school formations, without compromising their primary work. This applies in cases where the numerical standard does not apply to the school, and in the presence of a need, the procedures and regulations for assigning holders of educational positions are applied to those who apply to return to work as a principal or assistant principal after being relieved of their duties for any reason of dropout for more than a semester. The educational workload for the assigned educational position working within the school formations is exempted according to the designated numerical standard, and when there is a need to meet educational requirements, they are assigned to teach according to their specialization and the level of their qualification according to the curriculum and approved guides. In cases where the school is not entitled to a student activities leader, the assistant principal is responsible for planning student activities, and in schools that do not qualify for an assistant principal, the school principal is responsible for planning student activities. It is a condition for providing the entitled school with a learning resources coordinator according to the school formation that a library or learning resources center is available. If this is not available, partial assignment of one of the teachers to perform the duties of the learning resources coordinator can be made. Those assigned to work as health counselors among the teachers are granted a reduction in their weekly class load, so that their load does not fall below 8 classes per week. One of the science teachers (elementary - middle) is assigned the task of laboratory technician for schools that do not qualify for a laboratory technician according to the school formation. In high school, one of the teachers in the following specialties is assigned: (Science / Biology / Chemistry / Physics / Earth Science), with preference given to those holding a diploma in school laboratory technicians. If the school does not qualify for a data registrar and secretarial position, the administrative assistant performs their tasks, and if the school does not qualify for an administrative assistant, the assistant principal performs their tasks.