كشف تطبيق توكلنا عن إمكانية تقديم المواطنين والمقيمين تقديم بلاغات تتعلق بمخالفات السلوك العام مباشرة عبر التطبيق، بالتعاون مع الرئاسة العامة لهيئة الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر. وهي خدمة لتقديم البلاغات التي تختص بها الرئاسة العامة لهيئة الامر بالمعروف والنهي عن المنكر تتضمن السحر والشعوذة، الابتزاز، الجرائم المعلوماتية، المنكرات العامة.
وبيّن التطبيق أنه يمكن تقديم البلاغ إلكترونيّاً بكل سهولة عن أي ملاحظة تخص السلوك العام مثل السحر، والابتزاز، والجرائم المعلوماتية، أو المنكرات العامة عبر تطبيق «توكلنا».
لتقديم البلاغات عبر الرابط التالي: https://tawakkalna.sdaia.gov.sa/Service/ServiceRedirect?serviceId=10001327...
ومن الخدمات الجديدة التي شهدها التطبيق بلاغات الأعراض الجانبية للدواء، وتمكن المريض من الإبلاغ عن الأعراض الجانبية وجودة المستحضرات للهيئة العامة للغذاء والدواء، ما يساعد على ضمان الاستخدام الآمن للأدوية.
وتعد خدمة الرعاية المنزلية التابعة للشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني إحدى الخدمات الجديد على تطبيق توكلنا، وهي خدمة مخصصة للمرضى المسجلين في الرعاية الصحية المنزلية لدى الشؤون الصحية بوزارة الحرس الوطني تتيح لهم امكانية طلب الخدمات بشكل افتراضي.
وتأتي خدمة بيانات مستفید الضمان الاجتماعي الخاصة بوزارة الموارد البشرية والتنمية الاجتماعية، من الخدمات الجديدة المقدمة في «توكلنا»، وهي تتيح لمستخدميها إمكانية عرض بيانات المشهد الضماني ليثبت أنه أحد المستفيدين المؤهلين في برنامج الضمان الاجتماعي.
وحدد تطبيق توكلنا خطوات تقديم البلاغات عبر التطبيق، إذ يتيح للمواطنين العديد من الخدمات الإلكترونية المساهمة في تحقيق مستهدفات رؤية السعودية 2030.
وتمكن خدمة البلاغات عبر تطبيق توكلنا المواطنين من رفع البلاغات للجهات المختصة ومتابعتها من خلال التطبيق، ويمكن ذلك من خلال اختيار خدمة البلاغ في التطبيق.
The Tawakkalna application has revealed the possibility for citizens and residents to submit reports related to public behavior violations directly through the app, in collaboration with the General Presidency for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice. This is a service for reporting violations that fall under the jurisdiction of the General Presidency for the Promotion of Virtue and Prevention of Vice, including magic and sorcery, blackmail, cybercrimes, and general immoralities.
The application indicated that reports can be submitted electronically with ease regarding any observations related to public behavior such as magic, blackmail, cybercrimes, or general immoralities through the "Tawakkalna" application.
To submit reports, please visit the following link: https://tawakkalna.sdaia.gov.sa/Service/ServiceRedirect?serviceId=10001327...
Among the new services introduced in the application are reports of medication side effects, allowing patients to report side effects and the quality of products to the Saudi Food and Drug Authority, which helps ensure the safe use of medications.
The home healthcare service affiliated with the Health Affairs of the National Guard is one of the new services on the Tawakkalna application. It is a service dedicated to patients registered in home healthcare with the Health Affairs of the National Guard, allowing them to request services virtually.
The social security beneficiary data service from the Ministry of Human Resources and Social Development is one of the new services offered in "Tawakkalna." It allows users to view the social security scene data to prove that they are among the eligible beneficiaries in the social security program.
The Tawakkalna application has outlined the steps for submitting reports through the app, providing citizens with numerous electronic services that contribute to achieving the goals of Saudi Vision 2030.
The reporting service through the Tawakkalna application enables citizens to submit reports to the relevant authorities and track them through the app, which can be done by selecting the reporting service in the application.