أعلنت Esports World Cup Foundation (EWCF) عن شراكة عالمية تمتد لثلاث سنوات مع RiotGames، تشمل انضمام لعبة VALORANT رسميًا إلى تشكيلة Esports World Cup (EWC) 2025 كما ستعود كل من League of Legends وTeamfight Tactics لعام آخر من المنافسة على أعلى مستوى.
خطوة كبرى نحو مستقبل الألعاب التنافسية
لا تُعد هذه الشراكة مجرد إعلان، بل تمثل التزامًا حقيقيًا بمستقبل الرياضات الإلكترونية على المستوى العالمي. وبالنسبة لي كمُتابع لعناوين Riot منذ بداياتها، فإن رؤية هذه الألعاب تتصدر المشهد في الرياض أمر يبعث على الحماس.
ستظهر VALORANT لأول مرة في EWC خارج نظام VCT، بينما ستستضيف League of Legends حدثًا دوليًا ضخمًا، وستُسلط TFT الضوء على أفضل اللاعبين ضمن تنسيق فرق فريد.
توسيع الأثر العالمي للرياضات الإلكترونية
مع تأكيد إقامة 23 بطولة ضمن 22 عنوانًا حتى الآن، يهدف EWC 2025 إلى أن يكون الحدث الأضخم في تاريخ الرياضات الإلكترونية. وتشمل الألعاب أنواعًا مختلفة مثل FPS، وMOBA، وBattle Royale، و Strategy، وFighting Games.
إضافة VALORANT تعزز مكانة EWC كمركز رئيسي لألعاب النخبة. وتضمن هذه الاتفاقية التي تمتد لثلاث سنوات وجود أكبر ألعاب Riot على الساحة العالمية لسنوات قادمة.
بداية مبكرة للتعاون التجاري
كجزء من الاتفاق، سيتم ربط EWCF تجاريًا بالدورات الكبرى التابعة لـ Riot، مثل LoL Esports، وVALORANT Champions Tour، و TFT 2025. بدأ تعاون EWC وRiot Games رسميًا خلال بطولة VCT Masters Bangkok في 20 فبراير 2025، حيث تم إطلاق أنشطة ميدانية تحمل علامة EWC التجارية ضمن أحداث Riot العالمية المقامة على أرض الواقع، مما يعزز حضور الرياضات الإلكترونية العالمية ويزيد من التفاعل مع جمهور ألعاب Valorant وLeague of Legends
تأثير Riot الثقافي يحصل على اعتراف عالمي
أشاد Fabian Scheuermann، رئيس الألعاب في EWCF، بدور Riot في تشكيل مشهد الرياضات الإلكترونية الحديث:
«مع بطولة العالم الأسطورية لـ League of Legends، وتعاونات VALORANT الثقافية، وفعاليات TFT التي يقودها المجتمع، نجحت Riot في بناء منظومة تتجاوز نطاق المنافسة فقط. من خلال جلب هذه العناوين إلى Esports World Cup، فإننا لا نحتفي فقط بأعلى مستويات اللعب - بل نُوسع معًا حركة الترفيه الإلكتروني عالميًا».
كلماته تعكس ما يشعر به الكثير في مجتمع الألعاب، وأنا من بينهم - تأثير Riot يتجاوز حدود الألعاب.
لحظات أسطورية تعود إلى الرياض
العام الماضي، حققت League of Legends لحظة استثنائية، عندما فاز T1 بقيادة Lee «Faker» Sang- hyeok بالنهائي أمام 12.5 مليون مشاهد.
أما في TeamfightTactics، فقد فاز فريق WolvesEsports على T1 بنتيجة 3–1، بقيادة اللاعب Li «LiShao» Chengyu.
EWC 2025: احتفال بثقافة الرياضات الإلكترونية
مرة أخرى، ستستضيف الرياض فعاليات Esports World Cup 2025، لتجمع مجتمعات اللاعبين من مختلف أنحاء العالم. من المتابع العادي إلى المشجع المتحمس، هناك ما يناسب الجميع.
The Esports World Cup Foundation (EWCF) announced a global three-year partnership with Riot Games, which includes the official addition of VALORANT to the Esports World Cup (EWC) 2025 lineup, while League of Legends and Teamfight Tactics will return for another year of top-level competition.
A major step towards the future of competitive gaming
This partnership is not just an announcement; it represents a true commitment to the future of esports on a global scale. For me, as a follower of Riot titles since their inception, seeing these games take center stage in esports is truly exciting.
VALORANT will make its debut in the EWC outside of the VCT system, while League of Legends will host a massive international event, and TFT will spotlight the best players in a unique team format.
Expanding the global impact of esports
With 23 tournaments confirmed across 22 titles so far, EWC 2025 aims to be the largest event in esports history. The games include various genres such as FPS, MOBA, Battle Royale, Strategy, and Fighting Games.
The addition of VALORANT enhances EWC's status as a premier hub for elite gaming. This three-year agreement ensures that the biggest Riot games will be present on the global stage for years to come.
An early start to commercial collaboration
As part of the agreement, EWCF will be commercially linked to Riot's major leagues, such as LoL Esports, VALORANT Champions Tour, and TFT 2025. The collaboration between EWC and Riot Games officially began during the VCT Masters Bangkok on February 20, 2025, where EWC-branded field activities were launched at Riot's global live events, enhancing the global presence of esports and increasing engagement with the audiences of Valorant and League of Legends.
The cultural impact of Riot receives global recognition
Fabian Scheuermann, Head of Gaming at EWCF, praised Riot's role in shaping the modern esports landscape:
“With the legendary League of Legends World Championship, VALORANT's cultural collaborations, and community-led TFT events, Riot has successfully built an ecosystem that goes beyond just competition. By bringing these titles to the Esports World Cup, we are not only celebrating the highest levels of play - but we are also together expanding the movement of electronic entertainment globally.”
His words reflect what many in the gaming community feel, and I am among them - Riot's impact goes beyond the boundaries of gaming.
Legendary moments return to Riyadh
Last year, League of Legends achieved an extraordinary moment when T1, led by Lee "Faker" Sang-hyeok, won the final in front of 12.5 million viewers.
In Teamfight Tactics, the Wolves Esports team defeated T1 with a score of 3–1, led by player Li "LiShao" Chengyu.
EWC 2025: A celebration of esports culture
Once again, Riyadh will host the Esports World Cup 2025 events, bringing together gaming communities from around the world. From the casual observer to the passionate fan, there is something for everyone.