أعلنت «HONOR»، العلامة التجارية الرائدة عالمياً في مجال أنظمة الأجهزة الذكية المعززة بالذكاء الاصطناعي، اليوم، مشاركتها في المنتدى العالمي للهيئات التنظيمية (GSR) 2025، الذي ينظمه الاتحاد الدولي للاتصالات (ITU)، والمقرر عقده في المملكة العربية السعودية. وتعكس هذه المشاركة التزام «HONOR» بالتعاون مع الهيئات التنظيمية وأصحاب المصلحة في القطاع للمساهمة في تشكيل مستقبل الاتصالات الرقمية.
يُعد «GSR» الحدث الأبرز للاتحاد الدولي للاتصالات، إذ يجمع الهيئات التنظيمية والمعنيين من جميع أنحاء العالم لمناقشة سُبل تنظيمية تعزز الابتكار وتضمن استفادة المجتمعات كافة من الاقتصاد الرقمي. وتسلط مشاركة «HONOR» الضوء على دورها المحوري في تقديم حلول مبتكرة تسهم في النقاشات العالمية حول السياسات والتنظيمات الرقمية.
أحدث إنجازات «HONOR»: أول نموذج صوتي كبير يعمل على الجهاز
كما كشفت «HONOR» إطلاق أول نموذج لغوي كبير لمعالجة الكلام على الجهاز في العالم، وذلك على النسخ الدولية من HONOR Magic V5. يُعد هذا الابتكار قفزة نوعية في مجال الترجمة الصوتية، إذ يوفر ترجمة فورية للمكالمات متعددة اللغات على الجهاز مباشرة، بسرعة ودقة وكفاءة أعلى من أي حلول تقليدية قائمة على السحابة.
تعتمد خدمات الترجمة التقليدية غالباً على البنية التحتية السحابية، مما يعرّض خصوصية المستخدمين للخطر ويؤدي إلى تأخير في الأداء. لكن الحل الجديد من «HONOR»، الذي يعمل مباشرة على الجهاز، يتجاوز هذه التحديات بشكل جذري، إذ يوفّر تجربة مماثلة لتقنيات السحابة دون الحاجة إلى نقل المحادثات الحساسة عبر الإنترنت.
تتيح هذه التقنية ميزة الترجمة الفورية أثناء التحدث، وهو تطور كبير مقارنة بالأساليب التقليدية التي تتطلب انتظار انتهاء الجملة بالكامل قبل البدء في الترجمة. وقد أدى ذلك إلى زيادة سرعة الاستجابة بنسبة 38% وتحسين دقة الترجمة بنسبة 16%.
يمثل هذا الابتكار بداية عصر جديد للترجمة عبر الهواتف الذكية المدعومة بالذكاء الاصطناعي، مما يضمن للمستخدمين حول العالم تجربة تواصل ذكية وسلسة وخالية من الحواجز.
التزام «HONOR» بالجودة والخصوصية والابتكار
تركز شركة HONOR باستمرار على جودة الاتصالات كجزء أساسي من إستراتيجيتها الابتكارية. فمن ضمان جودة المكالمات النقية على هواتفها الذكية إلى تطوير حلول تضع الخصوصية أولاً للمستخدمين حول العالم، تواصل الشركة تمكين الأفراد من التواصل بسلاسة وأمان.
كانت «HONOR» أول من قدّم ميزة «مكالمة الخصوصية بالذكاء الاصطناعي» على هاتف HONOR Magic4 Pro، وهي ميزة تقوم بضبط مستوى صوت المكالمة الواردة تلقائياً بما يتناسب مع البيئة المحيطة، سواء كانت صاخبة أو هادئة، مما يوفر حلاً مبتكراً وغير مسبوق لتقليل تسرب الصوت.
من خلال مشاركتها في مؤتمر GSR 2025، تؤكد «HONOR» من جديد التزامها بدفع عجلة الاتصالات الآمنة وعالية الجودة والتي تضع المستخدم في المقام الأول. وبفضل استثماراتها المستمرة في الابتكار بمجال الذكاء الاصطناعي وإيمانها القوي بالحلول التي تضع الخصوصية كأولوية، تكرّس «HONOR» جهودها لدعم الهيئات التنظيمية وصنّاع السياسات وأصحاب المصلحة العالميين في تشكيل مستقبل رقمي يضع الإنسان في جوهره.
HONOR, the globally leading brand in smart device systems enhanced by artificial intelligence, announced today its participation in the Global Symposium for Regulators (GSR) 2025, organized by the International Telecommunication Union (ITU), which is set to take place in the Kingdom of Saudi Arabia. This participation reflects HONOR's commitment to collaborating with regulatory bodies and stakeholders in the sector to contribute to shaping the future of digital communications.
The GSR is the most prominent event for the International Telecommunication Union, bringing together regulatory bodies and stakeholders from around the world to discuss regulatory approaches that enhance innovation and ensure that all communities benefit from the digital economy. HONOR's participation highlights its pivotal role in providing innovative solutions that contribute to global discussions on digital policies and regulations.
Latest Achievement of HONOR: The First Large Voice Model Operating on Device
HONOR also revealed the launch of the world's first large language model for on-device speech processing, available on the international versions of HONOR Magic V5. This innovation represents a significant leap in the field of voice translation, providing real-time translation for multilingual calls directly on the device, with speed, accuracy, and efficiency surpassing any traditional cloud-based solutions.
Traditional translation services often rely on cloud infrastructure, which jeopardizes user privacy and leads to performance delays. However, HONOR's new solution, which operates directly on the device, radically overcomes these challenges by providing a cloud-like experience without the need to transmit sensitive conversations over the internet.
This technology enables real-time translation while speaking, a significant advancement compared to traditional methods that require waiting for the entire sentence to finish before starting the translation. This has resulted in a 38% increase in response speed and a 16% improvement in translation accuracy.
This innovation marks the beginning of a new era for translation through AI-powered smartphones, ensuring users around the world experience smart, seamless, and barrier-free communication.
HONOR's Commitment to Quality, Privacy, and Innovation
HONOR continuously focuses on communication quality as a core part of its innovative strategy. From ensuring pure call quality on its smartphones to developing solutions that prioritize user privacy worldwide, the company continues to empower individuals to communicate smoothly and securely.
HONOR was the first to introduce the "AI Privacy Call" feature on the HONOR Magic4 Pro, which automatically adjusts the volume level of incoming calls according to the surrounding environment, whether noisy or quiet, providing an innovative and unprecedented solution to reduce sound leakage.
By participating in the GSR 2025 conference, HONOR reaffirms its commitment to advancing secure and high-quality communications that prioritize the user. With its ongoing investments in AI innovation and strong belief in solutions that prioritize privacy, HONOR dedicates its efforts to supporting regulatory bodies, policymakers, and global stakeholders in shaping a digital future that places humanity at its core.