في عالم تتسارع فيه موازين التأثير، جاء انضمام كريستيانو رونالدو إلى نادي النصر كصوتٍ عالمي يتردد صداه من الرياض إلى أبعد نقطة في الخارطة. توقيع حمل في سطوره أكثر من انتقال رياضي، وفتح الباب أمام مرحلة يُعاد فيها تعريف الجاذبية الرياضية من أرض المملكة، التي تقود مشروعًا يتقاطع فيه الطموح مع السيادة الثقافية والتأثير الإعلامي.
«أبدأ فصلًا جديدًا، بنفس الشغف، بنفس الحلم. لنصنع التاريخ معًا» — هكذا كتب رونالدو بعد لحظات من التوقيع، معلنًا بداية مرحلة تتجاوز عمر العقد، وتؤسس لامتداد يستند إلى رؤية وطن، وخبرة نجم يعرف كيف يخلق الفرق في الميدان وخارجه.
تغريدته في «إكس» وصورة التوقيع في «إنستغرام» ستتجاوز 30 مليون مشاهدة خلال ساعات قليلة، في رقم قياسي وضع التوقيع في صدارة الأحداث الرياضية عالميًا، متفوقًا على مشاهدات بطولات كبرى. جمهور الكرة، والمنصات الإعلامية، وشركات التحليل الرقمي، تابعت الحدث كأنما يشير إلى تغيير في وجهة البوصلة.
في ظل هذه النقلة، صعد نادي النصر إلى المركز الثالث عالميًا بين أقوى العلامات التجارية الرياضية السعودية، وفق مؤشرات موثوقة، وهو مؤشر يعكس أن التغيير لم يعد وعودًا مستقبلية، بل واقع يتحرك بثقة.
ويُتداول في الأوساط الدولية أن كريستيانو رونالدو هو أول محترف أجنبي يحصل على نسبة تملك مباشرة في نادٍ سعودي، بلغت 5٪ من حقوق الملكية، في سابقة تفتح أبواب الشراكة العميقة بين النجم والمؤسسة، وتُترجم المعادلة الجديدة التي ترسمها المملكة في عالم الرياضة والاقتصاد.
هكذا يصبح العقد رسالة، والنجم شريكًا، والنادي نافذة تطل منها المملكة على العالم.
كل ذلك يحدث في سياق وطني يضع الرياضة ضمن إستراتيجيات التنمية، ويحوّل اللعبة إلى لغة تأثير، ومصدر فخر، وجزء من هوية جديدة تتشكل برؤية واضحة وأدوات متقنة.
الرياضة حين تصبح قوة ناعمة
30 مليون مشاهدة في مواقع التواصل الاجتماعي لتوقيع كريستيانو مع النصر
27 يونيو 2025 - 00:42
|
آخر تحديث 27 يونيو 2025 - 00:42
تابع قناة عكاظ على الواتساب
متعب العواد (حائل)Motabalawwd@
In a world where the scales of influence are accelerating, Cristiano Ronaldo's joining Al Nassr came as a global voice resonating from Riyadh to the farthest point on the map. The signing carried within its lines more than just a sports transfer, opening the door to a phase where sports attraction is redefined from the land of the Kingdom, which leads a project where ambition intersects with cultural sovereignty and media influence.
“I am starting a new chapter, with the same passion, with the same dream. Let’s make history together” — this is how Ronaldo wrote moments after signing, announcing the beginning of a phase that transcends the duration of the contract and establishes an extension based on the vision of a nation and the experience of a star who knows how to make a difference both on and off the field.
His tweet on “X” and the signing photo on “Instagram” will surpass 30 million views within a few hours, a record number that placed the signing at the forefront of global sports events, surpassing views of major tournaments. Football fans, media platforms, and digital analysis companies followed the event as if it indicated a change in the direction of the compass.
In light of this shift, Al Nassr rose to third place globally among the strongest Saudi sports brands, according to reliable indicators, reflecting that change is no longer a promise for the future, but a reality moving with confidence.
It is circulated in international circles that Cristiano Ronaldo is the first foreign professional to obtain a direct ownership stake in a Saudi club, amounting to 5% of the ownership rights, a precedent that opens the doors to deep partnership between the star and the institution, translating the new equation that the Kingdom is drawing in the world of sports and economy.
Thus, the contract becomes a message, the star a partner, and the club a window through which the Kingdom looks out to the world.
All of this happens within a national context that places sports within development strategies, transforming the game into a language of influence, a source of pride, and part of a new identity being shaped with a clear vision and refined tools.
“I am starting a new chapter, with the same passion, with the same dream. Let’s make history together” — this is how Ronaldo wrote moments after signing, announcing the beginning of a phase that transcends the duration of the contract and establishes an extension based on the vision of a nation and the experience of a star who knows how to make a difference both on and off the field.
His tweet on “X” and the signing photo on “Instagram” will surpass 30 million views within a few hours, a record number that placed the signing at the forefront of global sports events, surpassing views of major tournaments. Football fans, media platforms, and digital analysis companies followed the event as if it indicated a change in the direction of the compass.
In light of this shift, Al Nassr rose to third place globally among the strongest Saudi sports brands, according to reliable indicators, reflecting that change is no longer a promise for the future, but a reality moving with confidence.
It is circulated in international circles that Cristiano Ronaldo is the first foreign professional to obtain a direct ownership stake in a Saudi club, amounting to 5% of the ownership rights, a precedent that opens the doors to deep partnership between the star and the institution, translating the new equation that the Kingdom is drawing in the world of sports and economy.
Thus, the contract becomes a message, the star a partner, and the club a window through which the Kingdom looks out to the world.
All of this happens within a national context that places sports within development strategies, transforming the game into a language of influence, a source of pride, and part of a new identity being shaped with a clear vision and refined tools.