أطلقت المؤسسة العامة للتأمينات الاجتماعية خدمة الدفع التلقائي عبر موقع «GOSI»، وذلك لتحسين تجربة أصحاب العمل، وتعزيز الالتزام التأميني من خلال السداد التلقائي للالتزامات في المواعيد المحددة بشكل سلس ومنتظم، مما يساعد أصحاب العمل في المحافظة على استقرار أعمالهم واستدامتها.
تسهيل عمليات الدفع
وتهدف الخدمة إلى تسهيل عمليات الدفع لأصحاب العمل من خلال تمكينهم من تفعيل خاصية السداد التلقائي للفواتير، وذلك عبر حفظ بيانات البطاقة الائتمانية المعتمدة في حساب المنشأة، ليتم خصم قيمة الفاتورة مباشرة عند إصدارها في بداية كل شهر، ويمكن تفعيل الخدمة من خلال حساب المنشأة في موقع «GOSI».
يذكر أن إطلاق خدمة الدفع التلقائي يجسد التزام التأمينات الاجتماعية بتسريع التحول الرقمي في خدماتها ورفع كفاءتها التشغيلية، وتقديم حلول مبتكرة تواكب تطلعات العملاء، وترسخ مكانتها بصفتها جهة رائدة في تقديم حلول تأمينية مبتكرة تخدم المشتركين وأصحاب العمل بكفاءة عالية، وترفع مستويات رضاهم عن الخدمات المقدمة.
The General Organization for Social Insurance has launched an automatic payment service through the "GOSI" website, aimed at improving the experience of employers and enhancing insurance compliance through the automatic payment of obligations on time in a smooth and regular manner, which helps employers maintain the stability and sustainability of their businesses.
Facilitating Payment Processes
The service aims to facilitate payment processes for employers by enabling them to activate the automatic payment feature for invoices, by saving the approved credit card details in the establishment's account, so that the invoice amount is deducted directly upon issuance at the beginning of each month. The service can be activated through the establishment's account on the "GOSI" website.
It is worth mentioning that the launch of the automatic payment service embodies the commitment of social insurance to accelerate the digital transformation of its services and enhance its operational efficiency, providing innovative solutions that meet customer aspirations, and solidifying its position as a leading entity in offering innovative insurance solutions that serve subscribers and employers with high efficiency, thereby increasing their satisfaction levels with the services provided.