شدّدت وزارة التعليم على ألا يزيد عمر الطالب في المرحلة الابتدائية على 11 عاماً والمتوسطة على 16 عاماً والثانوية على 19 عاماً.
وبينت في دليل إجراءات العمل بمدارس التعليم العام أن من يزيد عمره عنّ السن المحددة يتم قبوله في مركز محو الأمية للمرحلة الابتدائية ومدارس التعليم المستمر للمرحلتين المتوسطة والثانوية. ويتم قبول من تقل أعمارهم عن 6 سنوات بـ 180 يوماً بالتجاوز على أن يتم التحاقه بالصف الأول الابتدائي في العام المقبل شريطة إقرار من ولي أمره، واستيفاء الطالب لعدد من الشروط، منها التحاق الطفل بالروضة لمدة فصلين دراسيين واتقان المهارات بناء على نتائج المقابلة أو اختبار المستوى وتوصية المعلمة بناءً على نتائج المقابلة أو اختبار المستوى.
وأوضخت الوزارة امتداد قبول طلاب ذوي الإعاقة إلى 45 يوماً من بداية الفصل الدراسي الأول للعام الدراسي الجديد، ويقبل الطالب ذو الإعاقة في برنامج التربية الخاصة المناسب والأقرب لمكان سكنه، ويجب تشخيص الطالب ذي الإعاقة من فريق عمل التربية الخاصة بالمدرسة أو تقرير من جهة مختصة ومعتمدة.
The Ministry of Education emphasized that the age of a student in primary school should not exceed 11 years, in middle school should not exceed 16 years, and in high school should not exceed 19 years.
It clarified in the procedural guidelines for public education schools that those who exceed the specified age will be accepted in adult literacy centers for primary education and in continuous education schools for middle and high school. Students who are less than 6 years old by 180 days may be accepted, provided they enroll in the first grade of primary school in the following year, subject to the approval of their guardian and the fulfillment of several conditions, including the child's enrollment in kindergarten for two semesters and mastering skills based on the results of an interview or placement test and the teacher's recommendation based on the results of the interview or placement test.
The ministry also stated that the acceptance of students with disabilities extends to 45 days from the beginning of the first semester of the new academic year. A student with a disability will be accepted into the appropriate special education program closest to their place of residence, and the student must be diagnosed by the special education team at the school or by a report from a qualified and accredited entity.