أعلنت «كيتا»، عن مرحلة جديدة من توسعها في المملكة العربية السعودية، مما يعكس التزامها المستمر بدعم السوق السعودي وتمكين أصحاب الأعمال المحليين.
وبذلك، باتت (كيتا) تُقدّم خدماتها في 20 مدينة سعودية، من بينها 11 مدينة جديدة: حائل، تبوك، أبها، خميس مشيط، جازان، نجران، الجبيل، بريدة، حفر الباطن، ينبع، والطائف. وتنضم هذه المدن إلى مناطق كبرى سبقتها بالخدمة مثل الرياض، جدة، مكة المكرمة، المدينة المنورة، والدمام، مما يعزز الحضور المتصاعد لـ(كيتا) في مختلف أنحاء المملكة.
وبمناسبة هذا الإطلاق، تُقدّم (كيتا) عروضًا حصرية وشراكات إستراتيجية مصممة بعناية لتلبية احتياجات كل مدينة جديدة، بالتعاون مع مطاعم محلية مرموقة وعلامات تجارية وطنية وعالمية تحظى بمكانة خاصة في قلوب المجتمع.
ويعكس هذا التوسع التزام (كيتا) الراسخ بدعم الشركات والمطاعم السعودية، إذ إن الغالبية العظمى من الشركاء الجدد في المدن الجديدة هم من علامات محلية نشأت وتطوّرت داخل المملكة. ومن بين أبرز هذه الأسماء: سنابل السلام، حاشي باشا، أوكاشي، بيت الشاورما باجا، الطازج، لمّة، يور برجر، برديسي، وفات بوي، إلى جانب علامات عالمية شهيرة: مثل ماكدونالدز، كنتاكي، صب واي، وستاربكس.
وتنسجم هذه الخطوة مع مستهدفات رؤية السعودية 2030، عبر دعم التحول الرقمي، وتمكين المنشآت الصغيرة والمتوسطة، وتعزيز الاستثمار في الكفاءات الوطنية. وفي إطار هذا التوسع، أبرمت (كيتا) شراكات مع نحو 7,500 مطعم في المدن الجديدة، كما استقطبت أكثر من 18,000 سائق توصيل خلال مرحلة الإطلاق، مما أسهم في خلق فرص عمل مرنة ومباشرة تُسهم في تنشيط الاقتصاد المحلي.
وفي تعليقها على هذا الإنجاز، قالت آشلي وانغ، المدير العام لـ«كيتا» في الشرق الأوسط: «مع توسّعنا إلى المزيد من المدن في أنحاء المملكة، يبقى تركيزنا الأساسي على دعم المطاعم المحلية وتوفير خيارات وخدمات مريحة ومتنوعة للسكان. منذ انطلاقنا الأول في عدد من المدن السعودية، تلقّينا ردود فعل مشجعة من العملاء، وطلبات متكررة من مجتمعات في مناطق أخرى تسأل: متى ستصل (كيتا) إلينا؟ هذه الرسائل هي ما يدفعنا للاستمرار في التوسع والوصول إلى المزيد من المدن في المملكة. نحن ملتزمون بمساعدة الناس على تناول طعام أفضل والعيش بشكل أفضل، بما يعكس قيمنا ويدعم الرؤية الطموحة للمملكة».
وتواصل (كيتا) توسعها في المملكة انطلاقًا من نهج إنساني محوره المجتمع، يقوم على بناء شراكات محلية فعّالة، وفهم عميق لاحتياجات السكان، والتزام مستدام بخدمة المدن السعودية على اختلاف تنوّعها. ومن خلال توظيف التكنولوجيا بذكاء لتلبية ما يريده الناس ويحتاجون له فعليًا، تسهم (كيتا) في تمكين المجتمعات من تناول طعام أفضل والعيش بشكل أفضل.
للمزيد من المعلومات عن خدمات «كيتا»، يرجى تحميل التطبيق من متجر «آبل ستور» أو «جوجل بلاي».
"Kita" has announced a new phase of its expansion in the Kingdom of Saudi Arabia, reflecting its ongoing commitment to support the Saudi market and empower local business owners.
With this, Kita now offers its services in 20 Saudi cities, including 11 new cities: Hail, Tabuk, Abha, Khamis Mushait, Jazan, Najran, Jubail, Buraidah, Hafr Al-Batin, Yanbu, and Taif. These cities join major areas that were previously served, such as Riyadh, Jeddah, Mecca, Medina, and Dammam, enhancing Kita's growing presence across the Kingdom.
On the occasion of this launch, Kita is offering exclusive promotions and carefully designed strategic partnerships to meet the needs of each new city, in collaboration with prestigious local restaurants and national and international brands that hold a special place in the community's heart.
This expansion reflects Kita's steadfast commitment to supporting Saudi companies and restaurants, as the vast majority of new partners in the new cities are local brands that have emerged and developed within the Kingdom. Among the most notable names are: Sanabel Al-Salam, Hashi Pasha, Okashi, Bait Al-Shawarma Baja, Al-Tazaj, Lamma, Your Burger, Bardisi, and Fat Boy, alongside famous global brands such as McDonald's, KFC, Subway, and Starbucks.
This step aligns with the goals of Saudi Vision 2030, by supporting digital transformation, empowering small and medium enterprises, and enhancing investment in national talents. As part of this expansion, Kita has partnered with around 7,500 restaurants in the new cities and attracted more than 18,000 delivery drivers during the launch phase, contributing to the creation of flexible and direct job opportunities that help stimulate the local economy.
Commenting on this achievement, Ashley Wang, General Manager of Kita in the Middle East, said: "As we expand into more cities across the Kingdom, our primary focus remains on supporting local restaurants and providing convenient and diverse options and services for residents. Since our initial launch in several Saudi cities, we have received encouraging feedback from customers and repeated requests from communities in other areas asking: When will Kita reach us? These messages drive us to continue expanding and reaching more cities in the Kingdom. We are committed to helping people eat better and live better, reflecting our values and supporting the Kingdom's ambitious vision."
Kita continues its expansion in the Kingdom based on a community-centered humanitarian approach, which involves building effective local partnerships, a deep understanding of residents' needs, and a sustainable commitment to serving Saudi cities in all their diversity. By smartly employing technology to meet what people actually want and need, Kita contributes to empowering communities to eat better and live better.
For more information about Kita's services, please download the app from the "Apple Store" or "Google Play."