تواصل وزارة السياحة جهودها الميدانية في مدينة مكة خلال موسم الحج، عبر تنفيذ حملات رقابية وتوعوية على مرافق الضيافة السياحية بمختلف أنواعها، وذلك بالتعاون مع الجهات الحكومية ذات العلاقة؛ لضمان جودة الخدمات المقدمة للحجاج، وتمكينهم من أداء مناسكهم بطمأنينة.
ونفّذت الفرق منذ بداية ذي القعدة 3,811 زيارة رقابية، و436 زيارة توعوية، على مرافق الضيافة في العاصمة المقدسة، كما تم التعامل مع 636 شكوى متنوعة تتعلق بمستوى النظافة، وجودة الخدمة، والحجز، والصيانة.
ووقفت الفرق الرقابية خلال جولاتها على مدى التزام المنشآت بالأنظمة واللوائح المعتمدة، من حيث النظافة، وتطبيق إرشادات السلامة، والتقيد بالتعليمات الصحية.
كما شملت الجولات التأكد من التزام المنشآت بعدم إسكان الحجاج دون تصريح حج، والامتثال للطاقة الاستيعابية، وتوفر خطط إخلاء واضحة ومصادر طاقة احتياطية.
وأكدت وزارة السياحة استمرارها في متابعة جودة الخدمات السياحية المقدمة لضيوف الرحمن، داعيةً الجميع إلى الإبلاغ عن أي ملاحظات.
«السياحة» تتعامل مع 636 شكوى ضد مرافق ضيافة بمكة
5 يونيو 2025 - 08:12
|
آخر تحديث 5 يونيو 2025 - 08:12
مراقب من وزارة السياحة يطلع على التزام مرفق ضيافة بضوابط الحج.
تابع قناة عكاظ على الواتساب
«عكاظ» (مكة المكرمة) okaz_online@
The Ministry of Tourism continues its field efforts in the city of Mecca during the Hajj season, by implementing monitoring and awareness campaigns on hospitality facilities of various types, in collaboration with relevant government agencies; to ensure the quality of services provided to pilgrims and enable them to perform their rituals with peace of mind.
Since the beginning of Dhu al-Qi'dah, the teams have conducted 3,811 monitoring visits and 436 awareness visits to hospitality facilities in the holy capital, and have dealt with 636 diverse complaints related to cleanliness, service quality, reservations, and maintenance.
The monitoring teams have observed during their rounds the compliance of establishments with the approved regulations and guidelines regarding cleanliness, the application of safety instructions, and adherence to health directives.
The rounds also included ensuring that establishments comply with not housing pilgrims without a Hajj permit, adhering to capacity limits, and having clear evacuation plans and backup power sources.
The Ministry of Tourism confirmed its ongoing commitment to monitoring the quality of tourism services provided to the guests of الرحمن, urging everyone to report any observations.
Since the beginning of Dhu al-Qi'dah, the teams have conducted 3,811 monitoring visits and 436 awareness visits to hospitality facilities in the holy capital, and have dealt with 636 diverse complaints related to cleanliness, service quality, reservations, and maintenance.
The monitoring teams have observed during their rounds the compliance of establishments with the approved regulations and guidelines regarding cleanliness, the application of safety instructions, and adherence to health directives.
The rounds also included ensuring that establishments comply with not housing pilgrims without a Hajj permit, adhering to capacity limits, and having clear evacuation plans and backup power sources.
The Ministry of Tourism confirmed its ongoing commitment to monitoring the quality of tourism services provided to the guests of الرحمن, urging everyone to report any observations.