تابع قناة عكاظ على الواتساب
أظهر تقرير اقتصادي نشر اليوم، ارتفاع ثقة المستهلكين في تايلند خلال الشهر الماضي لأول مرة منذ 8 أشهر، مع تحسن المزاج بفضل سياسات التحفيز الاقتصادي التي أطلقتها الحكومة.
وارتفع مؤشر ثقة المستهلكين خلال شهر سبتمبر الماضي إلى 7.50 نقطة، مقابل 1.50 نقطة خلال أغسطس.
وأشارت وكالة «بلومبيرغ» للأنباء إلى ارتفاع المؤشر الفرعي للثقة الاقتصادية للمستهلكين إلى 4.44 نقطة خلال الشهر الماضي مقابل 1.44 نقطة خلال الشهر السابق.
نفقات المعيشة
ورغم تحسّن مؤشر ثقة المستهلكين فإنه مازال أقل من مستوى 100 نقطة، وهو ما يعني استمرار قلقهم من الظروف الاقتصادية المحلية وارتفاع نفقات المعيشة، وتباطؤ الاقتصاد العالمي، بحسب تقرير جامعة «غرفة التجارة» التايلندية.
في الوقت نفسه ارتفع معدل النمو المتوقع للاقتصاد التايلندي خلال العام الحالي إلى 2% مقابل 7.1%، وفقًا للتقديرات السابقة الصادرة في يونيو الماضي؛ بفضل تحسّن الإنفاق الاستهلاكي والاستثمار الخاص ونمو الصادرات.
An economic report published today showed an increase in consumer confidence in Thailand last month for the first time in 8 months, with improved sentiment thanks to the economic stimulus policies launched by the government.
The consumer confidence index rose to 7.50 points in September, compared to 1.50 points in August.
Bloomberg news agency noted that the sub-index for consumer economic confidence increased to 4.44 points last month, compared to 1.44 points in the previous month.
Cost of Living
Despite the improvement in the consumer confidence index, it remains below the 100-point level, which indicates that concerns about local economic conditions, rising living expenses, and the slowdown of the global economy persist, according to a report from the Thai Chamber of Commerce University.
At the same time, the expected growth rate for the Thai economy this year rose to 2% compared to 7.1%, according to previous estimates issued in June; thanks to improved consumer spending, private investment, and export growth.