دعت الشركة السعودية للكهرباء جميع مشتركيها الذين لم يوثقوا عداداتهم بعد، بسرعة استكمال عملية التوثيق عبر القنوات المتاحة، مؤكدة أن هذه الخطوة تضمن استمرار الخدمة دون انقطاع، فيما يؤدي عدم التوثيق إلى فصل الخدمة عن العداد.
وأوضحت الشركة أن التوثيق يهدف إلى ربط العداد بالمستفيد الفعلي -سواء كان مالكًا أو مستأجرًا- بما يعزز دقة البيانات ويحفظ حقوق جميع الأطراف. كما أنه يوفر للمشتركين مزايا عملية مهمة، إذ يتيح إدارة الحسابات بمرونة عبر القنوات الرقمية، ويساعد على متابعة الاستهلاك بشكل دقيق سواء على أساس يومي أو أسبوعي أو شهري، إضافة إلى تمكينهم من تلقي إشعارات مباشرة حول الفواتير والخدمات. وإلى جانب ذلك، يسهم التوثيق في تقليل النزاعات بين الملاك والمستأجرين من خلال تحديد المستفيد الحقيقي من الخدمة.
ولفتت «السعودية للكهرباء» إلى أن خدمة التوثيق متاحة عبر تطبيق الكهرباء والموقع الإلكتروني www.se.com.sa، إضافة إلى مكاتب خدمات المشتركين ومركز خدمة العملاء على الرقم (933).
كما أشارت إلى أنها نفذت خلال الأشهر الماضية حملات توعوية وإرشادية عبر مختلف المنصات الرقمية ومراكز الخدمة، للتعريف بأهمية التوثيق وشرح إجراءاته بشكل مبسط، استمرارًا لجهودها في رفع مستوى الوعي وضمان وصول الخدمات بدقة وكفاءة.
وأكدت الشركة أن عملية توثيق العداد تمثل خطوة لتحسين تجربة المشترك، ورفع موثوقية الشبكة، وتقديم خدمات نوعية أكثر توافقًا مع تطلعات المستفيدين
The Saudi Electricity Company has called on all its subscribers who have not yet documented their meters to quickly complete the documentation process through the available channels, confirming that this step ensures the continuity of service without interruption, while failure to document will lead to the disconnection of service from the meter.
The company explained that the documentation aims to link the meter to the actual beneficiary—whether a owner or a tenant—thereby enhancing data accuracy and protecting the rights of all parties. It also provides subscribers with important practical advantages, as it allows for flexible account management through digital channels, and helps track consumption accurately on a daily, weekly, or monthly basis, in addition to enabling them to receive direct notifications about bills and services. Furthermore, documentation contributes to reducing disputes between owners and tenants by identifying the true beneficiary of the service.
Saudi Electricity pointed out that the documentation service is available through the electricity app and the website www.se.com.sa, in addition to customer service offices and the customer service center at the number (933).
It also indicated that it has implemented awareness and guidance campaigns over the past months through various digital platforms and service centers to raise awareness about the importance of documentation and to explain its procedures in a simplified manner, continuing its efforts to enhance awareness and ensure that services are delivered accurately and efficiently.
The company confirmed that the meter documentation process represents a step towards improving the subscriber experience, increasing the reliability of the network, and providing higher quality services that align with the beneficiaries' aspirations.