كشفت الشركة السعودية للكهرباء، لـ«عكاظ»، أنها تلتزم بتعويض المشتركين المتضررين من انقطاع التيار الكهربائي الذي وقع في حي التلفزيون بمدينة حائل، وفق الإجراءات المعتمدة في دليل المعايير المضمونة الصادر عن الهيئة السعودية لتنظيم الكهرباء.
وأوضحت، أن الانقطاع الذي حدث كان نتيجة تعدٍ من طرف خارجي على أحد مكونات الشبكة الكهربائية، مؤكداً أن الفرق الميدانية باشرت التعامل مع الحالة لإعادة الخدمة الكهربائية للمشتركين.
وأشارت الشركة إلى أنها تعمل على تنفيذ مشاريع متواصلة لتعزيز موثوقية الشبكة الكهربائية، وتقديم خدمة «اطمئن» عبر التطبيق لذوي الاحتياجات الماسة لضمان إعطاء الأولوية في المعالجة.
وختمت ، بدعوتها المشتركين بضرورة الاستفادة من الخدمات الرقمية التي تقدمها الشركة عبر التطبيق، لما توفره من إجراءات سريعة في متابعة الأعطال ورفع طلبات التعويض، مؤكداً أن الشركة حريصة على رفع كفاءة الخدمة والتجاوب مع جميع الملاحظات.
اشتكى عدد من سكان حي التلفزيون في حائل من الانقطاع المتكرر للتيار الكهربائي خلال الأيام الماضية، وقالوا، إن الانقطاع ألحق بهم خسائر مادية نتيجة تعطل الأجهزة وتلف المواد الغذائية، وبحسب أحد المتضررين «الانقطاع المستمر تسبب في أعطال كبيرة للثلاجات وأجهزة التبريد، ما أدى إلى تلف كميات كبيرة من المواد الغذائية، إضافة إلى خسائر مادية في إصلاح الأجهزة».
وأشار إلى أنه حاول التواصل مع الجهة المزودة دون جدوى، ما دفعه إلى رفع شكوى للهيئة السعودية لتنظيم الكهرباء والإنتاج المزدوج، مطالباً التدخل العاجل لمعالجة المشكلة وتعويض المتضررين.
The Saudi Electricity Company revealed to "Okaz" that it is committed to compensating subscribers affected by the power outage that occurred in the Television District of Hail, according to the procedures outlined in the Guaranteed Standards Guide issued by the Saudi Electricity Regulatory Authority.
It explained that the outage was the result of an external interference with one of the components of the electrical network, confirming that field teams have begun addressing the situation to restore electrical service to subscribers.
The company indicated that it is working on implementing ongoing projects to enhance the reliability of the electrical network, and providing the "Assure" service through the app for those with urgent needs to ensure priority in addressing their issues.
It concluded by urging subscribers to take advantage of the digital services offered by the company through the app, as they provide quick procedures for reporting malfunctions and submitting compensation requests, emphasizing that the company is keen on improving service efficiency and responding to all feedback.
A number of residents in the Television District in Hail complained about the repeated power outages over the past few days, stating that the outages caused them financial losses due to appliance malfunctions and food spoilage. According to one of the affected individuals, "The continuous outages have caused significant damage to refrigerators and cooling devices, leading to the spoilage of large quantities of food, in addition to financial losses in repairing the appliances."
He noted that he attempted to contact the service provider without success, prompting him to file a complaint with the Saudi Electricity Regulatory Authority and Combined Production, demanding urgent intervention to address the problem and compensate the affected individuals.