سجّلت شبكة مجموعة stc أداءً لافتاً خلال أول أيام عيد الأضحى المبارك، حيث شهدت زيادة ملحوظة في معدلات استخدام خدمات الاتصال وحركة البيانات، مما يعكس جاهزيتها التقنية العالية ونجاح الإجراءات الاستباقية، وخاصة حلول الذكاء الاصطناعي المتقدمة التي طبقتها المجموعة لتعزيز كفاءة الشبكة ضمن المشاعر المقدسة.
ووفقاً للمؤشرات التشغيلية، مكّننا هذا العام، بفضل الله، من تحقيق نتائج استثنائية فاقت التحديات؛ حيث سجلت مزدلفة أعلى ساعة مشغولية في تاريخها، وارتفاعات في بعض ساعات الذروة لاكثر من 64% في حجم البيانات وأكثر من 129% في استخدام الجيل الخامس المتقدم 5G مقارنة بذات الساعة من العام الماضي، مع أفضل مؤشر تجربة استخدام فاق العام الماضي بنسبة 25%، وذلك خلال إحدى أعظم لحظات التفويج الجماعي.
وفي منى، وبفضل دقة التنبؤات المدعومة بالذكاء الاصطناعي والتحضيرات المسبقة، سجلت بعض ساعات المشغولية ارقاماً تاريخيه جديدة تجاوزت 30% عن مثيلتها من العام الماضي.
أما في المسجد الحرام، وعلى الرغم من الزخم الهائل قبيل صلاة العيد وطواف الإفاضة، فقد سجلت الشبكة واحدة من أفضل مؤشرات تجربة الخدمة، مما يعكس مرونة البنية التحتية وكفاءة تقنيات إدارة الشبكة الذكية.
وتعكس هذه المؤشرات قدرة شبكة stc على تلبية الطلب المتزايد على خدمات الاتصال خلال فترات الذروة، خاصة مع الاعتماد المتزايد على التطبيقات الرقمية ومواقع التواصل الاجتماعي لنقل التهاني ومشاركة الأجواء الروحانية من قلب المشاعر.
وكانت مجموعة stc قد رفعت جاهزية بنيتها التحتية في المشاعر المقدسة قبل انطلاق موسم الحج لهذا العام، من خلال تشغيل 259 موقعاً يدعم شبكة الجيل الخامس المتقدم، وترقية أكثر من 83 موقعاً لشبكة الجيل الرابع، إلى جانب توفير 998 نقطة واي فاي موزعة في المناطق الحيوية، ما ساهم في تعزيز التغطية وتحسين سرعة الاتصال، بفضل تقنيات الذكاء الاصطناعي التي ضمنت تشغيل الشبكة بكفاءة وموثوقية.
The stc Group network recorded remarkable performance during the first days of Eid al-Adha, witnessing a noticeable increase in the usage rates of communication services and data traffic, reflecting its high technical readiness and the success of proactive measures, especially the advanced artificial intelligence solutions implemented by the group to enhance network efficiency within the holy sites.
According to operational indicators, this year, thanks to God, we were able to achieve exceptional results that exceeded challenges; Muzdalifah recorded its highest occupancy hour in its history, with increases during some peak hours of more than 64% in data volume and over 129% in the use of advanced fifth generation 5G compared to the same hour last year, with the best user experience indicator exceeding last year by 25%, during one of the greatest moments of mass movement.
In Mina, thanks to the accuracy of AI-supported predictions and prior preparations, some occupancy hours recorded new historical figures exceeding 30% compared to the same period last year.
As for the Grand Mosque, despite the huge momentum before the Eid prayer and the Tawaf of Ifadah, the network recorded one of the best service experience indicators, reflecting the resilience of the infrastructure and the efficiency of smart network management technologies.
These indicators reflect the stc network's ability to meet the increasing demand for communication services during peak periods, especially with the growing reliance on digital applications and social media to convey greetings and share the spiritual atmosphere from the heart of the holy sites.
The stc Group had enhanced the readiness of its infrastructure in the holy sites before the start of this year's Hajj season, by operating 259 sites supporting the advanced fifth generation network, upgrading more than 83 sites for the fourth generation network, in addition to providing 998 Wi-Fi points distributed in vital areas, which contributed to enhancing coverage and improving connection speed, thanks to artificial intelligence technologies that ensured the network operated efficiently and reliably.