تعرضت منصة التواصل الاجتماعي «إكس»، لانقطاعات متكررة، اليوم (السبت)، أثر على ملايين المستخدمين حول العالم.
وأكد المستخدمون أن الخلل ظهر خلال الساعات الماضية، إذ لم يتمكنوا من استخدام ميزات رئيسية في المنصة، مشيرين إلى أن المشكلة تبدو واسعة النطاق وتؤثر على عدد كبير من الحسابات حول العالم.
وفي الولايات المتحدة وحدها، أفاد أكثر من 25 ألف مستخدم بتعرضهم لمشكلات في استخدام المنصة، إذ واجه العديد منهم رسالة خطأ عند محاولة تحميل المنشورات الجديدة، تفيد بـ«حدث خطأ ما.. حاول إعادة التحميل».
وتعد هذه ثاني أزمة فنية كبيرة تتعرض لها المنصة منذ بداية العام الحالي، إذ سبق أن تعرضت «إكس» في شهر مارس لانقطاع مفاجئ دام نحو 30 دقيقة، ما أدى إلى شلل مؤقت في التفاعل مع المنشورات وإرسال الرسائل المباشرة لمستخدمين حول العالم.
ولم تصدر الشركة المشغلة لتطبيق X أي توضيح رسمي حول أسباب العطل أو المدة المتوقعة لإصلاحه.
The social media platform "X" experienced repeated outages today (Saturday), affecting millions of users worldwide.
Users confirmed that the issue appeared over the past few hours, as they were unable to use key features on the platform, noting that the problem seems widespread and affects a large number of accounts around the world.
In the United States alone, more than 25,000 users reported experiencing issues using the platform, with many encountering an error message when trying to load new posts, stating "Something went wrong... please try reloading."
This marks the second major technical crisis the platform has faced since the beginning of this year, as "X" previously experienced a sudden outage in March that lasted about 30 minutes, leading to a temporary paralysis in interactions with posts and sending direct messages for users worldwide.
The company operating the X app has not issued any official clarification regarding the causes of the outage or the expected duration for its repair.