حققت 97 مدرسة من مدارس تعليم جدة مستوى التميز في نتائج التقويم والتصنيف المدرسي، خلال الملتقى الوطني الثاني للتميز المدرسي «تميّز 2025» الذي نظمته هيئة تقويم التعليم والتدريب، الأحد، بحضور وزير التعليم يوسف البنيان ورئيس مجلس إدارة الهيئة الدكتور خالد السبتي وعدد من مديري التعليم ورؤساء الجامعات وممثلي الشركات التعليمية، بمشاركة عدد من المدارس المتميزة على مستوى إدارات التعليم بالمملكة. وقدمت المدير العام للتعليم بمحافظة جدة منال اللهيبي التهنئة للمدارس الحكومية والأهلية والعالمية الحاصلة على فئة التميز على مستوى المملكة وعددها 97 مدرسة تم تكريمها خلال الملتقى، مشيدة بما حققته من إنجاز يعكس جودة الأداء وتميز الممارسات التربوية والتعليمية فيها. وأشارت اللهيبي إلى أن ارتفاع عدد المدارس المتميزة بنسبة تجاوزت 155% مقارنة بالعام الماضي يعد مؤشراً واضحاً على الحراك النوعي الذي أحدثه الملتقى على المستوى الوطني، من خلال سعي المدارس إلى ضبط الجودة وتعزيز معايير التميز في الأداء التعليمي. وأثنت على الدور البارز الذي يؤديه الملتقى في دعم صناعة القرار وتطوير التعليم استناداً إلى بيانات ونتائج التقويم المدرسي وتعزيز التنافسية الإيجابية بين مؤسسات التعليم والمعلمين، لتبني الممارسات التعليمية الفاعلة التي تسهم في تحسين مخرجات التعليم، معولة على مواصلة مدارس تعليم جدة جهودها لمضاعفة التميز وترسيخ ثقافة الجودة والتحسين المستمر في العملية التعليمية، بما يواكب مستهدفات التطوير التعليمي الوطني.
97 schools in Jeddah's education sector achieved excellence in the results of school evaluation and classification during the second national forum for school excellence "Excellence 2025," organized by the Education and Training Evaluation Commission on Sunday, attended by Minister of Education Youssef Al-Bunyan, Chairman of the Commission Dr. Khalid Al-Sabti, and several education directors, university presidents, and representatives of educational companies, with participation from a number of distinguished schools at the level of education departments in the Kingdom. The General Director of Education in Jeddah, Manal Al-Luhaibi, congratulated the public, private, and international schools that received the excellence category at the national level, totaling 97 schools that were honored during the forum, praising their achievements that reflect the quality of performance and the excellence of educational practices within them. Al-Luhaibi pointed out that the increase in the number of distinguished schools by more than 155% compared to last year is a clear indicator of the qualitative movement brought about by the forum at the national level, through the schools' efforts to ensure quality and enhance excellence standards in educational performance. She praised the prominent role played by the forum in supporting decision-making and developing education based on data and results from school evaluations, and enhancing positive competitiveness among educational institutions and teachers, to adopt effective educational practices that contribute to improving educational outcomes, relying on the continued efforts of Jeddah's education schools to multiply excellence and establish a culture of quality and continuous improvement in the educational process, in line with the objectives of national educational development.