كشفت هيئة الهلال الأحمر السعودي بمنطقة نجران إحصاءاتها لشهر يونيو 2025، حيث تعاملت الفرق الإسعافية مع 1189 بلاغاً إسعافياً بنجاح. وأوضحت الهيئة أن البلاغات تنوعت بين حوادث مرورية، وحالات مرضية، وأزمات تنفسية، وحالات أخرى، حيث تعاملت معها الفرق الإسعافية بواسطة كوادر بشرية متخصصة وآليات مجهزة بأحدث التجهيزات اللازمة.
وأشارت الهيئة إلى أن الحالات المرضية شكلت النسبة الأكبر من البلاغات بواقع 1012 حالة، في حين سجلت الحوادث المرورية 177 حالة.
وأكد مدير عام الفرع محمد العسيري أن طلب الخدمة الإسعافية يتم عبر الرقم 997 أو تطبيق «أسعفني»، الذي يتيح للمستخدمين إنشاء بلاغ، استدعاء فرقة إسعافية، إرسال نداء استغاثة، معرفة حالة البلاغ وتتبع مساره، ويستدل على موقع المبلّغ، إضافة إلى عرض المنشآت الصحية القريبة وأرقام الطوارئ والجهات الإغاثية الأخرى.
يُذكر أن منطقة نجران تضم 17 مركزاً إسعافياً تعمل على مدار الساعة بأطقمها من أخصائيين وفنيي إسعاف وطب طوارئ.
The Saudi Red Crescent Authority in the Najran region revealed its statistics for June 2025, reporting that the emergency teams successfully handled 1,189 emergency calls. The authority indicated that the calls varied between traffic accidents, medical cases, respiratory crises, and other situations, which were managed by specialized human resources and vehicles equipped with the latest necessary equipment.
The authority noted that medical cases constituted the largest percentage of the reports, totaling 1,012 cases, while traffic accidents recorded 177 cases.
The General Director of the branch, Mohammed Al-Asiri, confirmed that emergency service requests can be made via the number 997 or the "As'ifni" app, which allows users to create a report, summon an emergency team, send a distress call, check the status of the report and track its progress, as well as identify the location of the reporter. Additionally, it displays nearby health facilities, emergency numbers, and other relief organizations.
It is worth mentioning that the Najran region includes 17 emergency centers that operate around the clock with their teams of specialists, paramedics, and emergency medical personnel.