تحت رعاية وزير الداخلية الأمير عبدالعزيز بن سعود بن نايف بن عبدالعزيز، دشّن مدير الأمن العام الفريق محمد بن عبدالله البسامي، اليوم، عدداً من خدمات الأمن العام الجديدة عبر منصة وزارة الداخلية الإلكترونية «أبشر»، وذلك في ملتقى التحول الرقمي (التقنية والمستقبل)، المقام بمقر الأمن العام في مدينة الرياض.
وشهد التدشين إطلاق مجموعة من الخدمات الإلكترونية الجديدة في منصة «أبشر أفراد»، كخدمة نقل ملكية مركبة إلى منشأة، وخدمات الأسلحة الهوائية (نقل ملكية الأسلحة الهوائية وتجديد رخصها).
وشملت الخدمات المدشنة في «أبشر أعمال» خدمة «تقرير حادث»، وخدمات القطع الصخري، تضمنت إلغاء تصريح استعمال مواد القطع الصخري، وإلغاء تصاريح الصرف والنقل الصخري، وإضافة مواد جديدة لتصاريح الاستعمال.
وتأتي هذه الخدمات الجديدة في إطار تعزيز جهود وزارة الداخلية في التحول الرقمي، ورفع مستوى جودة الحياة للمواطنين والمقيمين والزوار، من خلال توفير خدمات مؤتمتة تسهم في تسهيل إجراءات المستفيدين، وتقليل الوقت والجهد دون الحاجة لمراجعة مقار القطاعات الأمنية.
Under the patronage of the Minister of Interior, Prince Abdulaziz bin Saud bin Naif bin Abdulaziz, the Director of Public Security, Lieutenant General Mohammed bin Abdullah Al-Bassami, today launched a number of new public security services through the Ministry of Interior's electronic platform "Absher," during the Digital Transformation Forum (Technology and the Future), held at the Public Security headquarters in Riyadh.
The launch witnessed the introduction of a set of new electronic services on the "Absher Individuals" platform, such as the service for transferring vehicle ownership to an establishment, and services related to air weapons (transfer of air weapons ownership and renewal of their licenses).
The launched services in "Absher Businesses" included the "Accident Report" service, and rock cutting services, which included the cancellation of permits for the use of rock cutting materials, cancellation of rock disposal and transport permits, and the addition of new materials for usage permits.
These new services come as part of the Ministry of Interior's efforts to enhance digital transformation and improve the quality of life for citizens, residents, and visitors by providing automated services that help facilitate procedures for beneficiaries, reducing time and effort without the need to visit security sector offices.