فعلت أمانة المنطقة الشرقية، بالتعاون مع شركة مطارات الدمام، ممثلة بمطار الملك فهد الدولي والقطاعات الحكومية، والخاصة الأخرى، مبادرة «يسر وطمأنينة» لخدمة حجاج بيت الله الحرام، وذلك ضمن جهودها الرامية إلى تعزيز تجربة ضيوف الرحمن، وتقديم خدمات مجتمعية متميزة خلال موسم الحج.
وتضمنت المبادرة تقديم 3,000 حقيبة للحجاج المغادرين عبر مطار الملك فهد الدولي، احتوت على عدد من الاحتياجات التي يستخدمها الحاج، إضافة إلى منشورات توعوية وتثقيفية حول مناسك الحج بلغة مبسطة بهدف مساعدة الحجاج على أداء مناسكهم بيسر وسهولة، حيث تستهدف الأمانة 400 متطوع ومتطوعة لخدمة ضيوف الرحمن خلال موسم الحج.
وتوفر الأمانة خدمة «النقل الترددي لضيوف الرحمن» إلى مطار الملك فهد الدولي من خلال عدد من المحطات في حاضرة الدمام لتسهيل وصول الحجاج إلى المطار في الوقت المناسب وبأريحية تامة وأمان.
من جهته نوه وكيل الأمين للخدمات بأمانة المنطقة الشرقية محمود بن حسن الرتوعي أن هذه المبادرة تأتي تجسيداً لبرامج المسؤولية الاجتماعية التي تقدمها الأمانة تحقيقاً لتطلعات المملكة نحو تحقيق رؤية السعودية 2030، إضافة إلى تفعيل الدور الاجتماعي للشباب والفتيات وإبراز دورهم في المبادرات التطوعية لخدمة زوار بيت الله الحرام.
وتأتي هذه المبادرات امتداداً لما تبذله القيادة الرشيدة لتقديم الخدمات والتسهيلات التي تعين حجاج بيت الله الحرام على قضاء مناسكهم بكل يسر وطمأنينة، وتعكس التزام الحكومة بتقديم خدمات نوعية لضيوف الرحمن، وتعزيز الصورة الإيجابية لدى الحجاج والقادمين إلى المملكة العربية السعودية.
The Eastern Province Municipality, in collaboration with Dammam Airports Company, represented by King Fahd International Airport and other governmental and private sectors, has launched the "Ease and Assurance" initiative to serve the pilgrims of the Sacred House of God. This is part of its efforts to enhance the experience of the guests of الرحمن and provide distinguished community services during the Hajj season.
The initiative includes the provision of 3,000 bags for departing pilgrims at King Fahd International Airport, containing a number of items that pilgrims use, in addition to awareness and educational publications about the rituals of Hajj in simplified language aimed at helping pilgrims perform their rituals with ease and comfort. The municipality targets 400 male and female volunteers to serve the guests of الرحمن during the Hajj season.
The municipality also provides the "Shuttle Transport Service for the Guests of الرحمن" to King Fahd International Airport through several stations in the Dammam metropolitan area to facilitate the timely and comfortable arrival of pilgrims at the airport.
For his part, the Assistant Secretary for Services at the Eastern Province Municipality, Mahmoud bin Hassan Al-Ratou'i, noted that this initiative embodies the social responsibility programs offered by the municipality in line with the Kingdom's aspirations to achieve Saudi Vision 2030, in addition to activating the social role of young men and women and highlighting their role in volunteer initiatives to serve the visitors of the Sacred House of God.
These initiatives are an extension of the efforts made by the wise leadership to provide services and facilities that assist the pilgrims of the Sacred House of God in performing their rituals with ease and assurance. They reflect the government's commitment to providing quality services to the guests of الرحمن and enhancing the positive image among pilgrims and those coming to the Kingdom of Saudi Arabia.